Jump to content

46 fot stålseilbåt må på land, hvor skaffe krybbe? (Framnes)


Lady Steel

Recommended Posts

Hei alle sammen!

Skriver innlegget her i desperasjon og litt nødsituasjon.
Driver å pusser opp min seilbåt. Stål seilbåt på 46 fot. bredde 4.08. dybde 2.05 og vekt ca 26 tonn. Kjøpte båten mot at den ble sanblåst og rust sjekket. Så langt så bra. Begynte å rive innredningen i styrhuset idag så ser jeg rust rundt drivstoffslangen.  Tar skrutrekkeren og dyttet forsiktig. Der var det vist hull under vannlinjen. Fått banket inn en tre plugg utenifra ca. 5cm under vannlinjen. redningskuta kommer imorgen for å frakte meg til framnes for løft. Båten kunne stå der kun noen få dager da de ikke hadde krypper nok.

Så mitt sp. Er det noen som kan låne meg, selge meg eller leie meg en kryppe.
Sett på finn.no, men finner ingen som passer til min båt. Eventuelt noen som vet hvor jeg kan få kjøpt ny krybbe.

Mvh fortvilet mann.

Link to post
Share on other sites

Lady Steel skrev 30 minutter siden:

Hvor mange støtter tror du jeg trenger? Med tanke på de 26 tonna båten veier så kan det bli en del side vekt i dårlig vær. Takkfir innputt

 

3 på hver side burde holde, 26 tonn er ikke store båten, vi har en 73fots seilbåt på 50tonn stående i krybbe med 6 punkter, stående på bruket her nå 

Link to post
Share on other sites

mons skrev On 23.9.2022 at 19.55:

Vet ikke hvilken båt du har. Er den langkjølet kan du sette kjølen på to stålbjelker og stroppe fra rekka og ned til endene av bjelkene.

hoeytrykkspyling_523.jpg

Lady Steel skrev On 23.9.2022 at 20.27:

Hvor mange støtter tror du jeg trenger? Med tanke på de 26 tonna båten veier så k

TO slike på hver side

 

image.png.461d37c706163fe24e20f2c994a8666b.png

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...