Mastiff Startet 25.September.2022 Del på Facebook Startet 25.September.2022 Jeg har brukbart med vann i spylepumpa, med 240 liter i minuttet, men etter at det har gått gjennom innsnevringen for å koble den sammen med et Gardena-sett, mister den altfor mye. Slangen er i veien hvis den ikke kan hektes av og legges bort når den ikke brukes. Fins det en alternativ hurtigkoblingsmetode som ikke har en så stor innsnrevring? Sitér dette innlegget Link to post
Grufolf Svart 25.September.2022 Del på Facebook Svart 25.September.2022 Gardena har noe som heter Gardena profi maxiflow som er større diameter enn den vanlige koblingen de har. Ellers finnes det et utvalg av klokoblinger som du helt sikkert kan bruke. Du finner diverse utvalg ved et kjapt googlesøk Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 25.September.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2022 Jeg prøvde å google, men fant ikke noe som så ut til å være beregnet på å ta av og på ofte. Men jeg kan ha tatt feil. Det jeg så mest av, var Camlock, til brygging og proffbruk. Men det Maxiflow-opplegget så mer interessant ut, takk! Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 25.September.2022 Del på Facebook Svart 25.September.2022 Jeg har brukt gekakoblinger som fungerer fint, selges på bondekompaniet Sitér dette innlegget Link to post
eapett Svart 25.September.2022 Del på Facebook Svart 25.September.2022 Nitto koblinger feks: https://www.billigvvs.no/nito-34-kobling-med-34-slangespiss-1020493?gclid=CjwKCAjw-L-ZBhB4EiwA76YzOVpnbwL1sU0xe5qcFn4AlJHWsE89p9wSDQDET5iEFKAKVqnEx6mtIRoCjxMQAvD_BwE Sitér dette innlegget Draco 2000DC Gt - En metamorfose fra daycab til skjærgårdsjepp Link to post
Grufolf Svart 25.September.2022 Del på Facebook Svart 25.September.2022 Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 25.September.2022 Del på Facebook Svart 25.September.2022 Er du klar over at Gardena har 3/4" (19mm) også? Sitér dette innlegget Link to post
Arejane Svart 25.September.2022 Del på Facebook Svart 25.September.2022 De er bare for større slange, hullet og koplingene er lik ..... Sitér dette innlegget Mh Arejane Link to post
Eurus Svart 25.September.2022 Del på Facebook Svart 25.September.2022 Gardena profi maxi-flow er tilpasset 3/4" slange og har tilsvarende større diameter på kobling enn standard 1/2" koblinger. De kan være litt vanskelig å få tak i. Sist jeg kjøpte fant jeg på Felleskjøpet. Trenger du grovere dimensjon så blir det vel geka klo-koblinger. Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 25.September.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2022 Takk for tipsene! Jeg drar på Bondekompaniet i morgen og sjekker (sørvest har byttet navn fra Felleskjøpet, de har vært eget firma i mange år). Så håper jeg at de har noen sånne klokoblinger der som passer. Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 26.September.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2022 De hadde ikke noe, men Tess hadde klokoblinger. Problemet var bare at de var så harde at fokkeslasken (også kjent som fruen) aldri ville klart å koble slangen. Men Tess-mannen foreslo denne typen, og den funket helt perfekt: Mye bedre trykk på vannet enn med innsnevringen til Gardena. Det har tydeligvis noe å si hvor innsnevringen er, for en innsnevring i enden av slangen fører bare til trykk på vannet, som når man klemmer sammen enden på en slange, mens midt på slangen (det er omtrent like langt fra pumpa til koblingen som fra koblingen til enden av slangen) skaper det dårlig trykk. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 26.September.2022 Del på Facebook Svart 26.September.2022 Mastiff skrev 8 minutter siden: Det har tydeligvis noe å si hvor innsnevringen er, for en innsnevring i enden av slangen fører bare til trykk på vannet, som når man klemmer sammen enden på en slange, mens midt på slangen (det er omtrent like langt fra pumpa til koblingen som fra koblingen til enden av slangen) skaper det dårlig trykk. Skjønner hva du mener, men konklusjonen din trenger egentlig en litt grundigere hydraulisk forklaring 😉 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
eapett Svart 26.September.2022 Del på Facebook Svart 26.September.2022 Der fant du nito koblinger.. gode greier.. får de fra tess her også. Sitér dette innlegget Draco 2000DC Gt - En metamorfose fra daycab til skjærgårdsjepp Link to post
dieselfan Svart 26.September.2022 Del på Facebook Svart 26.September.2022 Super deling @eapett de var nye for meg også. Har flere utstyr jeg kommer til å bruke de på fremover Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 27.September.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2022 eapett skrev for 9 timer siden: Der fant du nito koblinger.. gode greier.. får de fra tess her også. Det har du helt rett i! Dyrere fra Tess enn billigsjappa du lenket til, men jeg får greie rabatter på Tess, og med frakt ville det nok blitt omtrent det samme. Og så er jeg jo veldig utålmodig... Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 15.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2023 eapett skrev On 26.9.2022 at 23.16: Der fant du nito koblinger.. gode greier.. får de fra tess her også. Må nesten få liv i en gammel tråd her igjen... Den Nito-koblingen er blitt gradvis vanskeligere og vanskeligere å koble av og på. I dag måtte jeg bare gi opp å få den av igjen. Er det noe jeg kan smøre den opp med, eller noe sånt? Vaselin, kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
eapett Svart 15.Mai.2023 Del på Facebook Svart 15.Mai.2023 Kan fint smøre kulene og o-ringen med vaselin. men se gjerne over og rengjør først. o-ring burde også fint la seg bytte. Sitér dette innlegget Draco 2000DC Gt - En metamorfose fra daycab til skjærgårdsjepp Link to post
Mastiff Svart 16.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2023 Takk for det, da skal jeg gå gjennom det. Det kan jo være saltvannet som har gjort det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.