Jump to content

Guide for vintersikring av båt på land utendørs Ibiza 19 touring


das952

Recommended Posts

Hei,

Er ny båteier og helt ny her inne.

Har prøvd å søke meg frem til hvordan man best mulig skal vintersikre båten.

I fjor hadde jeg den på et opplagg innendørs hvor de tok alt, det gikk dårlig da båten kom tilbake i dårligere form. Så derfor vil jeg nå prøve å lagre i nærheten for å ha mer kontroll selv.

 

Jeg har funnet div diskusjoner her inne om hva man trenger, notert at presseningene fra O.B Wiik er best?

og at jeg trenger et stativ alla dette: https://www.biltema.no/batutstyr/opplag/takstativ/dekkstativ-2000044612

Men jeg er såpass lite handy at jeg trenger ting inn med te-skje. Er det sånn at dette stativet skal settes oppå båten og ikke rundt? I så fall, hva gjør jeg da i forhold til kalesjen som er på båten?

Forstår jeg det sånn at jeg tar presseningen over, også bare surrer en tråd rundt for å sikre?


Har prøvd å søke meg frem til guider på dette men ikke funnet noe på dette.

 

Videre, det holder å spyle båten også vaske den skikkelig til våren?

 

Andre ting man bør tenke på? Har bestilt vintersikring / konservering av motor, samt lading av batteri. samt at alle puter vel bør tas ut?

 

OTP: Finnes det noen i nærheten av Oslo som tilbyr vinterlagring innendørs med mulighet for tilgang?

 

Takker for svar og beklager om noe er feil her.

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...