andreas-ja Startet 19.Oktober.2022 Del på Facebook Startet 19.Oktober.2022 (redigert) hei, holder på med å fikse litt opp i teaken da jeg ikke er fornøyd med vannmerkene, og lurer på om det er best å bruke lakk fjerner, eller bare pusse forsiktig ned til teak. skummelt og pusse for langt også da det kan pusses igjennom. og når jeg skal få en fin teak look på dette er det bedre å bruke teak-olje det eller er det mye bedre med teak-lakk? alt av innvendig og utvendig teak var malt og vil helst ha en fin look på teaken, da jeg selv syntes det er det fineste. har vært holdt på med en deal teak på forskjellige båter med det er mest rensing av gulvet, og etter brukt teak sealer. men ikke vært borti vegger enda. Redigert 19.Oktober.2022 av andreas-ja (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nordkapp16.5 Svart 20.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2022 Det er mye lettere å få pent resultat med olje enn med lakk. Hvis du vil polere opp og få det blankt må du bruke lakk. Lakk er mer giftig, olje kan sikkert også være det, men der finnes det veldig snille alternativer. Ellers er jeg ikke sikker på forskjellen i egenskaper. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2022 (redigert) Jeg ville gått for malingsfjerner eller varmepistol. I begge tilfeller kombinert med en god sikling. Noen ganger får man også lakken vekk med kun bruk av sikling, så prøv det først. Da har du kontroll med hva som fjernes, med slipemaskin er gjennomsliping nesten ikke til å unngå. Redigert 20.Oktober.2022 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
andreas-ja Svart 21.Oktober.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Oktober.2022 index skrev On 20.10.2022 at 11.47: Jeg ville gått for malingsfjerner eller varmepistol Vil varmepistol fjerne lakk ved bruk av en «sikling» og er det mere arbeid en bruk av maskin? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2022 andreas-ja skrev for 5 timer siden: Vil varmepistol fjerne lakk ved bruk av en «sikling» og er det mere arbeid en bruk av maskin? Ja, det vil det. Muligens litt mer arbeid enn maskin, men mye tryggere mot gjennomsliping. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Jannmar Svart 22.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2022 andreas-ja skrev for 15 timer siden: Vil varmepistol fjerne lakk ved bruk av en «sikling» og er det mere arbeid en bruk av maskin? index skrev for 10 timer siden: Ja, det vil det. Muligens litt mer arbeid enn maskin, men mye tryggere mot gjennomsliping. Pass på varmen. Får du svidd den tynne fineren, er det ingen vei tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.