Jump to content

mariner 9,9, kan jeg ha helt for mye wd-40 i motoren


Bjørnern

Recommended Posts

husky dane 85 skrev 1 time siden:

Reingjer forgasser og ha NY bensin på tanken før du prøver på nytt

Takk for tips. Det med å skru av forgasser og demontere den og rengjøre den høres ut som en komplisert operasjon

AMelbye skrev On 25.10.2022 at 16.54:

er dette en 2takter? Det er ingen sammenheng mellom giroljen i undervannshuset og oljen du har helt i sylindrene. Den sylinderen som aldri ble full sto sikkert nederst og oljen rant inn i veivhuset.

For å tømme veivhuset kan du ta av forgasserene og reed-ventiler og helle ut, eller du kan ta ut tennpluggene og prøve å få det ut den veien ved å rutere motoren mens motoren helles så oljen kan komme tilbake inn i sylinderen og ut tennplugghullet.

Eller du kan bare dra den rundt uten plugger til det slutter å komme olje ut, så sette inn plugger og starte den. Det vil ryke litt, men det går nok også bra. Dette er enklest og jeg ville prøvd dette først. 

 

Hvis dette er en 4takter derimot, bytt motorolje.

 

Mulig mesteparten av wd40 har fordampet, men for sikkerhets skyld. 

 

Giroljen du har tømt ut har ikke noe med dette å gjøre - fyll på ny og ferdig med det.

 

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Hei. Jeg har oppdaget noe med 10 hesters mariner  2-takteren min. Det ene tennplugg hullet er defekt. Jeg får ikke strammet til tennpluggen skikkelig. Pluggen går inn, men kan ikke strammes skikkelig, den går bare rundt og rundt. Kan det medføre at motoren ikke virker?

Link to post
Share on other sites

X10an skrev for 5 timer siden:

Det er godt mulig motoren vil starte, men den vil helt sikkert ikke gå spesielt bra. Du trenger noe slikt for å reparere plugghullet. Dette er for M14, uten at jeg er sikker på at dette er rett størrelse for din motor.

https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/motorverktoy/tennpluggverktoy/reparasjonssett-for-tennpluggjenger-2000021790

Tusen takk. 😊 Jeg hadde ikke trodd det skulle være mulig å reparere 

Link to post
Share on other sites

Bjørnern skrev for 3 timer siden:

Jeg hadde ikke trodd det skulle være mulig å reparere 

Som et grunnleggende utgangspunkt er det nå slik at det aller meste som kan bygges også kan repareres, på en eller annen måte. Og det ender ofte opp som et kost/nytte spørsmål.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...