Jump to content

Ikke kjøp gummiringer/ kalesjestrikker fra biltema


Camargue44

Recommended Posts

Styr også langt unna universale drivknutemansjetter fra Biltema, har kjøpt 4 stk de siste par årene heldigvis til annet formål enn bil.

 

Felles for alle 4 (art nr 72-355) er at de er oppmorknet etter et år utendørs. Prosessen starter allerede etter få måneder og man kan i prinsippet se og kjenne på gummien på en helt ny som tas rett ut av eska at dette er dårlig kvalitet.

 

Må ikke finne på å sette dette på en drivknute, da har du havari på drivlinja innen et par år.

Link to post
Share on other sites

paxo skrev On 1.11.2022 at 19.59:

Jeg synes alt av gummistrikker er elendig for tiden.

 

Der er jeg enig. Jeg har en bøtte full av gummistrikker. Noen er mer enn 30 år gamle og like fine enda, mens de fleste av nyere kvalitet stort sett er søppel. Men jeg gjør et unntak for Biltemas som TF linker til .De er bra men koster litt.

https://www.biltema.no/sykkel-elsykkel/sykkelutstyr/takstativ/bagasjestropper-2-stk-2000031671

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Chiefengineer skrev On 1.11.2022 at 20.47:

Styr også langt unna universale drivknutemansjetter fra Biltema, har kjøpt 4 stk de siste par årene heldigvis til annet formål enn bil.

 

Felles for alle 4 (art nr 72-355) er at de er oppmorknet etter et år utendørs. Prosessen starter allerede etter få måneder og man kan i prinsippet se og kjenne på gummien på en helt ny som tas rett ut av eska at dette er dårlig kvalitet.

 

Må ikke finne på å sette dette på en drivknute, da har du havari på drivlinja innen et par år.

Disse drivknutemansjettene du brukte til annet formål enn bil, hva var dette formålet og foregikk dette i sola?

 

Kan det tenkes at drivknutemansjetter normalt benyttes i skyggen under bilen og at UV-beskyttelse da ikke er så veldig relevant hvis produktet brukes til det det er ment for og at det da kanskje kan fungere greit som drivknutemansjett?

 

Hva om man kjøper en vannslange og bruker den til å pumpe bensin og deretter konkluderer med at det er en elendig slange, for den løser seg jo opp når man bruker den, bør det være et tegn på at de som trenger en slange til vann ikke bør kjøpe denne vannslangen?

 

Lørdag handlet jeg forøvrig gummi på Biltema. Sannsynligvis et av de artikkelnumrene som inneholder flest kg gummi pr vare i Biltemas sortiment. Tipper det greit holder mål til det det skal brukes til (som forøvrig stemmer bra med det det er ment for).

 

https://www.biltema.no/bil---mc/bilinterior/bilmatter/bagasjeromsmatter/bagasjeromsmatte-gummi-120-x-150-cm-2000016393

 

Så blir det nok litt avkapp også, men det kan brukes til å polstre rundt slanger til motor så det blir mindre gnaging ved gjennomføring i motorbrønn. Har 3mm gummi fra profesjonelt gummifirma rundt slangene, men det er slitt gjennom første laget nå etter 3 somre (men har snurret flere runder rundt, så det er mer igjen å slite på). Har jo brukt båten mye så den slitasjen er akseptabel.

Redigert av 19 fot (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har ingen problemer haft med Biltemas gummibælg til VP (Art no 25-210).

 

Jeg har brugt dem de seneste +10 år, og de har været smidige og uden nogen form for revner eller andre skader om efteråret (hvor de blver skiftet), som kan antyde, at de er af ringere kvalitet end de originale.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...