Lazyjack Svart 25.November.2022 Link til dette innlegget Svart 25.November.2022 skagenekspressen skrev for 15 timer siden: Det viste jeg ikke. Trodde det bare var for store grå. Noen som vet hva han mener med "store grå"? Ellers har han vel delvis lykkes med å dra igang denne diskusjonen igjen for n'te gang? Sitér dette innlegget Link to post
LI4560 Svart 25.November.2022 Link til dette innlegget Svart 25.November.2022 Jeg ønsker referanse til et offisielt dokument som stadfester at farvannet der Bastøfergene seiler, defineres som trangt farvann i henhold til Sjøveisreglenes §9, eventuelt hjemmel i annen paragraf. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 25.November.2022 Link til dette innlegget Svart 25.November.2022 Captain A skrev for 2 timer siden: Siden du har såpass inngående kunnskap om denne ferjestrekning så burde det være lett og unngå dette neset med sakte gående fartøyer. Og heller plassere seg bedre i leien. Er ikkje lokalt kjent der, men det høres litt om som trafikken ut fra Halhjem, det suser det vel 4 ferger at og fram…kommer brått på når man klistrer seg langs land der…., Tydelig at du ikke er lokalkjent. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 25.November.2022 Link til dette innlegget Svart 25.November.2022 Jeg vet folk skriker ‘MT er ikke til å stole på’, men når jeg passerer ser jeg på track fra en ferge, så har jeg en forståelse av hvor de pleier å gå. Med min båt oppi der ser jeg om jeg er i trajectorien. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 25.November.2022 Link til dette innlegget Svart 25.November.2022 Lazyjack skrev for 2 timer siden: Noen som vet hva han mener med "store grå"? Antar det er marinefartøy. Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 25.November.2022 Link til dette innlegget Svart 25.November.2022 Hulda skrev 1 time siden: Tydelig at du ikke er lokalkjent. Heilt riktig, knapt vert i Oslofjorden! Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 25.November.2022 Link til dette innlegget Svart 25.November.2022 Code0 skrev 1 time siden: Jeg vet folk skriker ‘MT er ikke til å stole på’, men når jeg passerer ser jeg på track fra en ferge, så har jeg en forståelse av hvor de pleier å gå. Med min båt oppi der ser jeg om jeg er i trajectorien. Kan da ikkje være umulig og holde seg litt av veien for den fergetrafikk selv med seil og annen sakte gående fartøy .Såpass plan med ein seilas bør vel alle ha.Vist ikkje mann er heilt snydens dritings da. Antar fergene har gått der ein stund, så det kommer vel bare brått på for ein og annen turist fra feks Vestlandet som ikkje er lokalkjent i område. Men trur nok denne info om ferger kommer fram i NAF vei bok for dem som bruker det for og finne fram. Skulle fergene begynt og svinge for alle lystbåter så hadde vel ikkje alle pendlere kommen seg heim den dagen…. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 25.November.2022 Link til dette innlegget Svart 25.November.2022 Her er litt å lese på for de interresaerte: https://www.kongsberg.com/no/maritime/about-us/news-and-media/news-archive/2020/first-adaptive-transit-on-bastofosen-vi/ https://www.sdir.no/en/shipping/maritime-future/references/basto-vi/ Cool at sønnen din skriver SW til dette Hulda. Selv har jeg hatt en finger med i HW utviklingen. Jeg har vært HW ansvarlig for litt av forløperen til teknologien. Her er vår første supplybåt med K-Master. Merk dere hvordan en standard fremre broinstallasjon så ut for 10 år siden, og hvordan det nye konseptet dere ser på aktru bru. Nå er det flere fartøy med dette konseptet både foran og bak på broen. Aå fik jeg skrytt litt av arbeidsplassen min Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 25.November.2022 Link til dette innlegget Svart 25.November.2022 Var vel Kongsberg bro utrusting på ein viss fregatt …… Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 25.November.2022 Link til dette innlegget Svart 25.November.2022 JRK skrev for 2 timer siden: Jeg har vært HW ansvarlig for litt av forløperen til teknologien. Artig.. Jeg har K-Master maintenance kurs og har vært maskinsjef og maskinist på flere supplybåter med dette systemet. Veldig stabilt og bra system, så jeg har nok mest sannsylig glømt det meste jeg lærte på kurset. Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 25.November.2022 Link til dette innlegget Svart 25.November.2022 Captain A skrev for 1 time siden: Var vel Kongsberg bro utrusting på ein viss fregatt …… "An anti-collision system, comprising radar and electro-optical sensors, is expected to be fitted to Bastø Fosen VI " Tja...var vel deaktivert på den fregatten da? Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 25.November.2022 Link til dette innlegget Svart 25.November.2022 Noe var vel deaktivert der ombord… om det var systemer eller besetning …. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 26.November.2022 Link til dette innlegget Svart 26.November.2022 (redigert) Slettet Redigert 26.November.2022 av JRK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 26.November.2022 Link til dette innlegget Svart 26.November.2022 Captain A skrev for 4 timer siden: Var vel Kongsberg bro utrusting på ein viss fregatt …… navid skrev for 2 timer siden: "An anti-collision system, comprising radar and electro-optical sensors, is expected to be fitted to Bastø Fosen VI " Tja...var vel deaktivert på den fregatten da? Captain A skrev for 2 timer siden: Noe var vel deaktivert der ombord… om det var systemer eller besetning …. Fregatten hadde ikke noe av dette utstyret, eller den teknologien vi snakker om her. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 26.November.2022 Link til dette innlegget Svart 26.November.2022 Captain A skrev for 11 timer siden: Noe var vel deaktivert der ombord… om det var systemer eller besetning …. Det var nok begge deler Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
skagenekspressen Svart 26.November.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.November.2022 On 11/24/2022 at 10:48 PM, Jens_P said: Når på ettermiddagen var det? Denne typen manøver skjer regelmessig når bl.a. Color line går ut fjorden. Her var det HMS Queen Elisabeth på vei ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.