Ttor Startet 4.Januar.2023 Del på Facebook Startet 4.Januar.2023 Er i gang med overhaling av kjølere og aftercooler på motorene mine. Har vannkjølte pakkbokser på akslingene. Vann til disse har de koblet til uttak i bunn av aftercooler. Lurer på om dette er en dårlig løsning. Oppdaget at overgang fra flensen i bunn av intercooler var på randen av sammenbrudd. Knakk som chips når jeg forsøkte å skru den ut. Jeg tror tilstanden på selve flensen er ok. Må bare få ut resten av overgangen. Er det noen som har noen tanker om hvor det er best å hente ut vann til pakkboksene? Eller er det egentlig ok, så lenge det settes på ny slangestuss? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 4.Januar.2023 Del på Facebook Svart 4.Januar.2023 (redigert) Det så ut som kunne blitt skummelt om du ikke hadde oppdaget det... Her ser det ut pluggen har blitt anoden for intercooleren din. 41P har vel ikke sink i sjøvannskretsen så vidt jeg husker.. Om man bør bytte til annen type plugg mtp tæring vet nok folk som @Komodo og @Hulda mest om. Jeg kjenner ikke VP 41P så godt i detalj, men noen impellerpumper har uttak i pumpehuset for slikt. Blindplugg på trykksiden av huset. Cummins QSB 5,9 med sherwood pumpe som jeg hadde var satt opp slik. Også sett slike blindplugger på endel giroljekjølere Redigert 4.Januar.2023 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Hulda Svart 4.Januar.2023 Del på Facebook Svart 4.Januar.2023 Nippelen er ikke i avsinkingherdet messing. Bruk av anoder, følg instruksjonsboken. Enkelte kobberlegeringer tar skade av anoder, det blir en galvanisk reaksjon som tærer hull i kjølerørene. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 5.Januar.2023 Del på Facebook Svart 5.Januar.2023 sap_2000 skrev for 22 timer siden: Om man bør bytte til annen type plugg mtp tæring vet nok folk som @Komodo og @Hulda mest om. Tror ikke jeg ville byttet til noe annet en messing, men jeg ville nok forsøkt å få tak i en messingkvalitet som er sjøvannsbestandig. Hvis du ser på bildet over ser det ut som om det er brukt to typer messing, en som er avsinket, og en som ser ut til å stå bedre. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 5.Januar.2023 Del på Facebook Svart 5.Januar.2023 Ta ut vann til tetning: OK å brukte det systemet du har nå. Ikke rare greia som skal til, men det er en viktig funksjon. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 5.Januar.2023 Del på Facebook Svart 5.Januar.2023 (redigert) Mener Tides sine pakkboks er leveres med en T som skal sitte på slangen før girolje kjøler, for uttak til pakkboks. Er det egentlig dreneringspluggen til ladeluftkjøler din er koblet på? Redigert 5.Januar.2023 av Gullfisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 5.Januar.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2023 2 hours ago, Gullfisk said: Mener Tides sine pakkboks er leveres med en T som skal sitte på slangen før girolje kjøler, for uttak til pakkboks. Er det egentlig dreneringspluggen til ladeluftkjøler din er koblet på? Ja. Men har aldri sett noen andre ha dette. Fordelen er kanskje at intercooleren dreneres for vann når motoren stoppes. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.