Bjørn Løvjomås Startet 6.Januar.2023 Del på Facebook Startet 6.Januar.2023 Hei Sitter å gynger i Tromøysund å planlegger ny tur. Det kan jo bli litt spennende med alt været som herjer rundt oss i disse tider. 😳 i tillegg er det kalesjebåt, mest egnet for fine dager i sola på solkysten.😅😅 Båten er som nevnt en Princess V42. Den har vært til litt reparasjon her på Sørlandet, å vil hjem igjen til Okka by.. 🙂 nå blåser det ca 19 ms fra syd på Store Torungen fyr, å det frister absolutt ikke å legge ut. Båten ligger også inne i hallen til firmaet som har reparert. Den blir mest sannsynlig satt på vannet på mandag, om kong vinter klarer å holde seg unna, å ikke dumpe ned store snømengder i hodet på oss her i Arendal. Da blir det en liten testtur, å fylle tankene helt opp. Så ser været ut som det kan bli brukbart på Tirsdag. Da håper jeg på ekspressfart fra Start til mål. Ikke fristende med båttur i går, da ramlet det ned litt snø her I dag er det bart igjen. Jeg liker ferdigmåket snø😅 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
trixie2 Svart 6.Januar.2023 Del på Facebook Svart 6.Januar.2023 Uten FB? Går den gjennom Spangereid da? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Januar.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Januar.2023 @trixie2, det regner jeg med. Håper derimot været er slik at jeg kan gå rundt. 👍 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
trixie2 Svart 6.Januar.2023 Del på Facebook Svart 6.Januar.2023 Bjørn Løvjomås skrev 49 minutter siden: @trixie2, det regner jeg med. Håper derimot været er slik at jeg kan gå rundt. 👍 Du må i alle tillfelle rundt Lista så noe vær må du ha. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Januar.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Januar.2023 Det stemmer. Men håper på medsjø når jeg runder Lindesnes. Tidligere var det meldt vind fra Øst, her på Sørlandet, men nå er den blitt mer sørlig. Så da kan det bli noe mer humpete her på Sørlandet, med sjø fra sør. Når Lindesnes rundes, bør det bli mer i siden eller bakfra. Det er straks lettere, å muliggjør høyere fart. 🙂 men jeg vurderer fortsatt muligheten for at båten må vente. Fikk akkurat melding om at den sjøsettes mandag kl 11. Så skal Paulsen mek, en av de gode mekanikere, se over arbeidet som er gjort. Så kan jeg toppe tankene for eventuell avgang tirsdag. Men på denne tiden av året ligger listen lavere for å vente 🙂 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
trixie2 Svart 6.Januar.2023 Del på Facebook Svart 6.Januar.2023 Hvis dette er samme "Paulsen mek" som vi innimellom leier her på huset så må du hilse ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Januar.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Januar.2023 I alle dager, er han helt oppe hos dere? Han har eget verksted på Blakstaheia, i Froland Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 6.Januar.2023 Del på Facebook Svart 6.Januar.2023 Godt å få seg en vintertur Fin båt også så lenge varmeren fungerer Ang rutevalg så ser det ut sm det skal holde seg såpass mildt at is ikke bør være den store utfordringen. Den meldte sønnavinden er jo lettere å takle med å gå spangereid og ut ved Katland fyr. Men må du ta snirkelruta ned hele sørlandet så spøker det med å gjøre dette på en dag i dagslys på denne tiden av året. God tur Sjonkel Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Januar.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Januar.2023 Takk skal du ha neffjoe🙂 @sap_2000 Håper på såpass rolig at jeg kan kruse i høy marsjfart uttaskjærs. Positiv som alltid😅 Jobber med saken å få målt høyde på v42, slik at jeg er sikker, i tilfelle jeg krabber under broene i kanalen😉 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 6.Januar.2023 Del på Facebook Svart 6.Januar.2023 Den går garantert under med god margin. Evt bare lengre pisker som må legges ned. Men nybrøyta, flat autobahn utafor er jo foretrekke mtp tid. Ser til at det kan bli tur på lille nevø snart også. Florø til Moldetraktene. Det hadde vært nydelig å få oppleve i klart og stille vintervær Men så heldig er jeg nok ikke Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Grand Banks jr Svart 6.Januar.2023 Del på Facebook Svart 6.Januar.2023 Bjørn Løvjomås skrev for 12 timer siden: Jeg liker ferdigmåket snø😅 Vært noen rare dager nå. Jeg synes det var helt greit at det kom ferdig måket i dag. I Kragerø og lenger østover var det ikke stas å kjøre bil eller lastebil i dag. Bjørn Løvjomås skrev for 12 timer siden: nå blåser det ca 19 ms fra syd på Store Torungen fyr, å det frister absolutt ikke å legge ut. Jeg stod hjemem på kjøkkenet i dag og så på skjæra. Det var rimelig høy sprut ute på Spærholmene . Mye energi i den sjøen der, så helt ok å være på land i dag. God tur til tirdag (eller når værvinduet passer)! Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Trond123 Svart 7.Januar.2023 Del på Facebook Svart 7.Januar.2023 (redigert) God tur, @Bjørn Løvjomås Kjekt å få litt påfyll av frisk sjøluft. Og du også @sap_2000hvis det blir luftetur på deg også. Redigert 7.Januar.2023 av Trond123 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 8.Januar.2023 Del på Facebook Svart 8.Januar.2023 Ser ut som et brukbart værhull mandag /tirsdag Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Careka Svart 8.Januar.2023 Del på Facebook Svart 8.Januar.2023 har vært litt tåke ved lindesnes de siste dagene. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.Januar.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Januar.2023 Jeg har sett for meg tirsdag som en grei dag til nå. Det passer, siden båten blir sjøsatt mandag kl 11. Så skal den gjennom en del testing med mekaniker. Vet ikke om jeg rekker å være med på det. Skjer mye på en gang plutselig 😅 så får jeg håpe det ikke blir tåke som @Carekaantyder. Det har vært tåke her i distriktet og. Det er forholdsvis ny Radar i båten. Men jeg liker best å se med egne øyne🙂 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Faxen Svart 8.Januar.2023 Del på Facebook Svart 8.Januar.2023 God tur, når det blir. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.Januar.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Januar.2023 Takk for det @Faxen Jeg var utpå med White Lady i går, da var det mye sjø. Så hadde jeg en kjapp tur med en liten taxibåt i dag, litt sjø enda uti havet. Så håper det legger seg flatt🙂 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Okkaby Svart 8.Januar.2023 Del på Facebook Svart 8.Januar.2023 Er det entreprenør kongen sin Båt som skal hjem? Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.Januar.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Januar.2023 @Okkaby, det er riktig Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Okkaby Svart 8.Januar.2023 Del på Facebook Svart 8.Januar.2023 Bjørn Løvjomås skrev 12 minutter siden: @Okkaby, det er riktig Den fikk jo overhaling av maskiner/drev forrige vinter. Begge maskiner var jo ute å fik en større omgang sammen med drev. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.Januar.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Januar.2023 Har hørt noe snakk om oppjusterte motorer, og fintunet propellere🙂 skal vist ha øket ganske betydelig antall hk Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Okkaby Svart 8.Januar.2023 Del på Facebook Svart 8.Januar.2023 Oki. Er ikke så mange av denne modellen i byen, så derfor jeg tenkte det måtte være den. Burde vel snart bytte navn på den til Trollpikken hehe Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Careka Svart 9.Januar.2023 Del på Facebook Svart 9.Januar.2023 Ingen tåke ved lindesnes i dag. Det klarner opp ute ved fyret. nå. ser antydning til blå himmel. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
LALUNA II Svart 9.Januar.2023 Del på Facebook Svart 9.Januar.2023 Fremdeles noe tungsjø men rimelig klart https://lindesnesfyr.no/webkamera/ Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Januar.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Januar.2023 Ble litt plunder med BP I går, så fikk ikke oppdatert, men nå ligger V42 i siden på avtroppende White Lady. Ho blir med som M ais likevel da👍 Tankene er fylt opp takket være en hyggelig entreprenør her i Arendals distriktet. Så nå er det litt frokost, så får vi tusle avgårde. Bildene ble tatt i går kveld Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.