Jump to content

Mon Bijou på tur 2023. Gøta kanal kanskje?


Tom Rør

Recommended Posts

MajorAndy skrev for 3 timer siden:

Tak for endnu en lang og spændende tur! Det bliver snart en udfordring at finde nye steder, hvor I endnu ikke har været. Men vi elsker jo en udfordring :-)

Det er helt klart en utfordring, men som du sier, må man prøve å ta utfordringen

:-)

Link to post
Share on other sites

Clasg skrev for 4 timer siden:

Tak for turen og de mange fine billeder.!!

Jeg tror faktisk den Nordhavn 40 som du har taget billeder af, holder til i min hjemhavn her i DK.  :smiley:

Det er en flott båt. Ønsker meg en N43, eller helst 47, men jeg kunne levd med en 40 også :-)

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev for 18 timer siden:

Neste utfordring er kanskje denne? :giggle:

 

De snakker bare polsk i innslaget, men dette så jo spennende ut. Fraktes på togskinner flere steder i kanalen!

 

https://www.facebook.com/reel/186022377822401?sfnsn=mo

 

Det ble frarådet å ta denne, men jeg

husker ikke hvorfor.

Jeg husker ikke hvilken tråd det var heller, men det ser kult ut :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Gabi skrev On 20.8.2023 at 22.17:

Utrolig inspirerende å lese og følge med! Gøy at dere hatt opplevd så mye fint!

 

Hvor mange nm ble det tilsammen?

Da har jeg satt meg ned med kulerammen, og det ble ganske nøyaktig 1380 nm. Dette er da fra Oslo og tilbake til Oslo.

Vi besøkte 43 forskjellige havner på turen, så det er litt å fordøye, men det var absolutt "bryderiet" verdt ;-) 

Vi fylte 2710 liter med diesel, men der har vi sikkert et par tre hundre liter igjen i forhold til da vi fylte første gangen.

Det var litt forskjellige priser rundt om, men dieselen kostet totalt 32220; 

 

 

Link to post
Share on other sites

Fantino skrev for 3 timer siden:

Takk for turen! Göta kanal har alltid vært en drøm og nå kan den nesten krysses av i loggen 😁 Forøvrig påfallende lite bilder av kumlokk denne sesongen, er de svenske mindre kunstferdige enn andre steder? 🤓

Absolutt ikke, men jeg har en Facebook-side for akkurat dette😂

https://www.facebook.com/groups/2132207603768174/?ref=share_group_link

Link to post
Share on other sites

MYVIVERA skrev for 12 timer siden:

Det er jo ikke mer enn en øl på Gardemoen, så det er ikke galt med tanke på over to mnd ferie☺️🍻

Det høres voldsomt ut, men som du sier så blir det ikke så ille når man fordeler det på to måneder.

PS: Jeg tror jeg står over ølen på Gardermoen neste gang jeg skal ut og fly :lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...