Jump to content

Nye brygger i Strömstad indre gjestehavn

Lars H.

Recommended Posts

lurvetass skrev for 10 timer siden:

I følge nettsiden til gjestehavna skal det bli slik. Men det står ingenting om kapasiteten.

Ritning som visar hur de nya bryggorna kommer att ligga. Det blir en brygga som utgår från hamnpromenaden vid Plagen och ytterligare två bryggor som utgår från hamnpromenaden, vid kulturhuset Skagerack.

Den planen er tydeligvis endret. Foreløpig er det ihvertfall montert utriggere på begge sidene av den midterste flytebryggen.

brygger_nye_stromstad2.jpg.ceba92c6a94d6cd0c3ecfd1b7c84f82f.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Tom Rør skrev for 1 time siden:

Den pynter ikke opp i havna, så det hadde ikke gjort noe :-)

Enig. Det er noen som liker lekteren, hevdes å server bra mat. Jeg har aldri vært der. Nå er det visstnok en diskusjon mellom eier av lekteren og kommunen. Der eieren ønsker å selge lekteren til kommunen for opphugging. Så lekteren dager er nok talte. Jeg synes lekteren skjemmer ut hele havneområdet. 

Hulda skrev for 2 timer siden:

Enig. Det er noen som liker lekteren, hevdes å server bra mat. Jeg har aldri vært der. Nå er det visstnok en diskusjon mellom eier av lekteren og kommunen. Der eieren ønsker å selge lekteren til kommunen for opphugging. Så lekteren dager er nok talte. Jeg synes lekteren skjemmer ut hele havneområdet. 

Enig med deg :-)

Og jeg opplever vel uke at lekteren har så suveren mat. Men til tross for sin manglende sjarm er den jo litt sånn landemerke. 

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Det blir spennende å se hva som blir sluttresultatet. Jeg trives veldig godt i Strömstad og synes det er en hyggelig by. Jeg har aldri hatt problemer med å finne plass der, men så unngår jeg gjerne å dra dit i toppsesongen.

Var dog innom kun noen timer i juli i 2019, for å handle litt før jeg krysset grensa, og da ble jeg liggende som fjerde båt utenpå... Men det gikk! :lol:

De siste gangene har det blitt til at jeg har lagt meg til i den ytterste havna siden det der kun er longsideplasser, noe som jeg av praktiske grunner foretrekker. Ellers har jeg stort sett ligget enten på longside-plassene ytterst på dagbrygga eller på brygga som stakk ut ved Pråmen.

Har ikke spist på Pråmen, men at det ikke akkurat er pent å se på kan jeg være enig i...

For øvrig står det i en artikkel i Strömstads Tidning i fjor høst at det blir rundt 220 gjesteplasser etter ombyggingen, og at den er planlagt å stå klar til påske.

https://www.stromstadstidning.se/nyheter/stromstad/storsatsning-pa-nya-bryggor-i-gasthamnen.88254a32-f5d0-458c-861e-61575938638a

Står også flere artikler om konflikten mellom eierne av Pråmen og kommunen, men de er under betalingsmur. Her er det full krangel, trusler om rettssak osv. 

Redigert av Pequod (see edit history)

Vi fikk et tips om mat i Strømstad, nemlig på "Biografen" ikke langt unna havna. Den restauranten skuffet ikke. Veldig god mat og hyggelig betjening. Biffen var topp, og den ene matrosen som generelt er billig i drift (småspist) hadde så sans for lasagnen at han bestilte en til til dessert.

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Spising i Strömstad er bra. Rökeriet borte ved fergen til Sandefjord. Et par restauranter der Kosterfergen legger til. Kaffedoppet ved havnen- prøv Budapest-tårta, sitte oppe på 'hylla' og se utover havnen. Bugtens Pizza, litt støyende. Opp gaten på vei til Systemet: Primi Piatti, vi er stamgjester, og blir møtt med "tjänare, hur er läget". Og en hel del til.

Redigert av Hulda (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...