Rookie_332 Startet 16.Januar.2023 Link til dette innlegget Startet 16.Januar.2023 Jeg tenkte å kjøpe ett ekstra anker ombord på min bavaria 360 sport ved evt ekstra sikring akter slik at dette blir brukt sammen med hoved ankre bak som er ett 15kg plog anker . Dette hvis det skulle blåse opp ekstra når vi liger i uthavn, noen anbefalinger her. Tenker da med dregg tau og 5m kjetting . Link to post
Careka Svart 16.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2023 Spade anker, det kan detmonteres. med en bolt m og kan derfor pakkes/stues lettere vekk. vekt må være i forhold til båtens vekt. Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Komodo Svart 16.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2023 Til båten din vil jeg anbefale et 10kg bruce-kopi uten kjetting. Lettere å håndtere uten kjetting, og med langt tau får du god visning allikevel. Har god erfaring med å bruke jolledreggen som ekstraanker på den måten du beskriver (vi ligger alltid i uthavn). Har da hatt en 15 fot Steady, og i den hadde jeg en 7,5kg bruce med ganske lang kjetting. Nå har du tyngre båt enn oss, så jeg tenker at det er greit å gå opp til 10kg, samtidig som det faktisk blir lettere totalt uten kjetting. Mye greiere å håndtere også. Når jeg har brukt ekstaanker bak på den måten har jeg kjørt ut ankeret med jolla. Har da enten lagt jolla longside på båten, eller lagt dreggen i jolla, og jolla i båten igjen. Det siste er mer pes og anbefales egentlig ikke. Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Rookie_332 Svart 16.Januar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2023 Careka skrev 25 minutter siden: Spade anker, det kan detmonteres. med en bolt m og kan derfor pakkes/stues lettere vekk. vekt må være i forhold til båtens vekt. Takk for info ?? Link to post
Rookie_332 Svart 16.Januar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2023 Komodo skrev 12 minutter siden: Til båten din vil jeg anbefale et 10kg bruce-kopi uten kjetting. Lettere å håndtere uten kjetting, og med langt tau får du god visning allikevel. Har god erfaring med å bruke jolledreggen som ekstraanker på den måten du beskriver (vi ligger alltid i uthavn). Har da hatt en 15 fot Steady, og i den hadde jeg en 7,5kg bruce med ganske lang kjetting. Nå har du tyngre båt enn oss, så jeg tenker at det er greit å gå opp til 10kg, samtidig som det faktisk blir lettere totalt uten kjetting. Mye greiere å håndtere også. Når jeg har brukt ekstaanker bak på den måten har jeg kjørt ut ankeret med jolla. Har da enten lagt jolla longside på båten, eller lagt dreggen i jolla, og jolla i båten igjen. Det siste er mer pes og anbefales egentlig ikke. Takk for info ?? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn