Jump to content

Skifte tempsensor på 2 Cummins motorer


Trophy

Recommended Posts

Eg kjøpte en båt for noen år siden som hadde bare 1 styreposisjon. Noen år senere fant eg et komplett sett med kabler til en ekstra styreposisjon og den er tatt i bruk, men temperaturinstrument viser feil. Regner med at eg må ha 2 nye tempsensorer beregnet til 2 instrument pr motor. Regner nesten med at eg har oversett noe:rolleyes::giggle: håper noen kan komme med hva som mangler eller feil..

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

For en del år siden hadde jeg en 6BTA 5.9, der instrumentet plutselig viste helt feil (totalt kun ett panel). Var da i Florø og "båt butikken" hadde nytt instrument i hylla, og alt ok. Du kan sjekke med de, kanskje de har løsning på ditt problem?

 

Har nettopp hentet "ny" båt med 2 stk 6BT 5.9.

Kanskje du kjenner til nettbutikk, med rimelige deler?

Mh Arejane

Link to post
Share on other sites

Har vært på båten og sjekket/leitet etter temeratursensor. Fant 2 tilkoblinger som kunne vært tempsensor. Kun en kabel tilkoblet til hver av "sensorene" og vanskelig å komme til:sweat: Temperatur sensorene for 2 instrument som eg har sett på har 2 tilkoblingspunkt. Da trur eg det vil bli vanskelig med trekking av kabel:nonod:

Tenker kanskje å montere hovedbryter på flybridge siden eg har allerede hovedbryter på styreposisjon nede. Det burde vel fungere eller:confused:

 

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...