Jump to content

selvklebende reparasjonsduk for seil


skage

Recommended Posts

skage skrev 48 minutter siden:

selvklebende folie for litt reparasjon av seilene mine.

Seilmakere har selvklebende duk / folie i stor bredde på rull, skjærer ut seilnummer f. eks. Folie tar lite krefter. Små hull i spinnakere kan lappes med selvklebende tape. På forseil og storseil brukes selvklebende tape som beskyttelse mot slitasje (rekkestøtter, salingshorn). Har forseil / storseil rift av litt størrelse, og det ikke er en nød-reparasjon så bør det syes. Typisk vedlikehold for seilmakere nå i vintermånedene (mulig du er på langtur og trenger easy fix nå). Du vil vel at reparasjonen skal vare over tid? Hvis du legger ut bilder så ser vi lettere hva det er snakk om. Min seilmaker gikk over min gamle rullegenoa for 2.500 kr. Bytte av UV - duk blir ekstra.

Link to post
Share on other sites

Snakket med North sails Leangbukta og de solgte da ikke dette normalt over disk men kunne hente litt fra verkstedet.

Joda kan alltid levere inn til seilmaker. Men det blir fort en delkostnader og seilene nærmer seg utskiftning, så tenkte og gi de et par år til med egenfiks.

Jeg tar med seilene til Leangbukta og får en vurdering på hva som er lurt.

Takker for innspill.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...