Jump to content

Hvor mye grease i pakkboks?


tobba

Recommended Posts

Har nettopp rengjort påfyllingskopp og slange ned til pakkboks. Fylt på ny grease i påfyllingskopp. Virker som pakkboks var bortimot tom for grease og dertil en liten lekkasje sjøvann. Er i en Viknes 930 dette står. Kan noen komme med et tips om hvor mye grease som skal presses inn? Relativt liten motstand på lokket etter at 1 kopp er presset inn. Gjelder Bosvik pakkboks med simmer-ringer, antar jeg.

Redigert av tobba (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Pakkbokser med simmerringer skal bare ha en ørliten skvett et par ganger i året, 1/4 tørn eller noe sånn på greasekoppen. Har du presset inn en hel kopp vil jeg tro at du har vrengt den ene simmerringen...

 

Pakkboks med simmerring skal IKKE lekke i det hele tatt så den er nok moden for en liten overhaling med nye simmerringer.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Takk for svar, Svein Ha. Tidligere båter har det vært en markert motstand i, når jeg har vridd 1/4 tørn noen ganger i året, men da denne pakkboksen åpenbart har vært tom over noe tid, virker det som det er et «hulrom» som skal fylles før det kommer motstand i fettkoppen. Kommer ikke noe grease ut i forkant av pakkboksen ennå…

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...