Jump to content

Hvor mye grease i pakkboks?

tobba

Recommended Posts

Har nettopp rengjort påfyllingskopp og slange ned til pakkboks. Fylt på ny grease i påfyllingskopp. Virker som pakkboks var bortimot tom for grease og dertil en liten lekkasje sjøvann. Er i en Viknes 930 dette står. Kan noen komme med et tips om hvor mye grease som skal presses inn? Relativt liten motstand på lokket etter at 1 kopp er presset inn. Gjelder Bosvik pakkboks med simmer-ringer, antar jeg.

Redigert av tobba (see edit history)

Pakkbokser med simmerringer skal bare ha en ørliten skvett et par ganger i året, 1/4 tørn eller noe sånn på greasekoppen. Har du presset inn en hel kopp vil jeg tro at du har vrengt den ene simmerringen...

Pakkboks med simmerring skal IKKE lekke i det hele tatt så den er nok moden for en liten overhaling med nye simmerringer.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Takk for svar, Svein Ha. Tidligere båter har det vært en markert motstand i, når jeg har vridd 1/4 tørn noen ganger i året, men da denne pakkboksen åpenbart har vært tom over noe tid, virker det som det er et «hulrom» som skal fylles før det kommer motstand i fettkoppen. Kommer ikke noe grease ut i forkant av pakkboksen ennå…

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...