Jump to content

Draco GH 15, er det trevirke i bunnen?


chatina

Recommended Posts

GH13 har jeg aldri sett annet enn på bilder. 
Lagd for å plane lett med 8/9,9hk om jeg ikke husker feil ..?    En kjenning av meg fabla om å sette 40hk på en slik, mistenker det kunne blitt spennende :giggle:

Fotell gjerne mer om hvorfor du anser den som flopp :smiley:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Anser den som en flopp fordi den solgte dårlig, du nevnte jo at du aldri hadde sett en med egne øyne, og på 80- og 90-tallet måtte du nesten gå inn for det for å ikke ha en GH10/11/14/15 i synsfeltet. 
 

Funka som juling med 9,9 bare man ikke lasta for tungt, fikk luft under skroget da vi var ute og hoppa på dønningene. Slo ikke rundt da hekkbølgene fra en fjordplog midt i Blindleia* var større enn de så ut som. Konstruksjonsmessig svakhet var måten dobbeltbunnen var festet i skroget, sprekker etterhvert og slipper vann inn. 
 

* Hva f**n er det fjordplogfolka tenker med? Kan dere som insisterer på å ligge i halvplan innaskjærs om sommeren få nese ut av egen navle og se hva som skjer bak dere?

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...