Jump to content

Prosjekt: 1987 Agder 840 AC Hardtop


Sjømannen_kalle

Recommended Posts

Godt det går fremover. Noen ganger når man holder på kan man bli helt sprø av alt man snubler i og ikke kommer videre med men plutselig glir alt litt på skinner igjen og man tar store steg fremover. Lykke til videre. 

Link to post
Share on other sites

Takker for støttende ord. Det trengs.

 

Fikk støpt spanta på en side, gikk selvfølgelig tom for polyester og gassfiltrene var mette.

 

Får kjøpe mer i dag og ta andre siden i dag etter jobb. Kom ikke så langt jeg hadde håpet i påska. Men fikk gjort mye annet som jo og må gjøres.IMG_3727.jpeg.1e3862a24d1b6059ba701b39fc614904.jpegIMG_3725.jpeg.98756e776b01d64f8f8cecf50a6f2e94.jpegIMG_3726.jpeg.74087268259b4565feb8b455d0e4e54d.jpeg

Min prosjekttråd 

 

Link to post
Share on other sites

Hei. 
 

Til helgen blir det montering av spant i båten. 
 

Nå er de kuttet så de ikke står spent inntil skutesiden. Men når jeg skal støpe disse fast holder det med en stripe med glassfiber mot skute siden på hver side av platen? 
 

 

Min prosjekttråd 

 

Link to post
Share on other sites

Hei. 
 

Båtprosjekt, 3 kids og kone som jobber turnus gjør ting litt problematisk. 
 

I helgen har jeg

- Støpt ferdig midtspant

- Renskåret og slipt nye spant

- Samt prøve montert

 

Ser ut som om det meste har gått veien, så får jeg håpe ting glir litt bedre denne uka. Heldigvis meldt litt mer varme nå fremover. 

Rommet aktenfor midtspant styrbord side vil septiktank komme, rommet aktenfor det igjen vil en 200 L dieseltank.

 

Sb side varmtvannsbereder og 200 L vanntank. 
 

Rett forut for motor vil batterier bli plassert.

 

Som dere kanskje ser av bildene så er det på styrbord side en kanal til tre 100mm slanger inn luft

 

På babord aktenfor motor en kanal hvor tre utluftningslanger vil gå. På den øverste slangen bb side vil det bli montert en vifte.
 

IMG_3758.jpeg.4da26cee3fa9011ccf17349e10b86751.jpegIMG_3756.jpeg.7493391a4b1c16339ac56c395d791ff0.jpegIMG_3753.jpeg.20279a21ade14a229d204c37d9873e0e.jpegIMG_3752.jpeg.bd6c79ca7d40d90847d646ed7064ea61.jpegIMG_3757.jpeg.7d1cfaa423ed930edb07307ec8caffd9.jpegIMG_3755.jpeg.401c43e2c794ebd1a11a3646974989c9.jpeg

 

Min prosjekttråd 

 

Link to post
Share on other sites

Hei igjen.

 

Går sakte men sikkert fremover. Håpet om sankthans feiring svinner hen, men ønsker å gjøre ting så godt jeg kan og best mulig. Det får man igjen for siden.

 

Har tilpasset en tre bit for innfelling i det eksisterende midtspantet. Har var det mye råte. Hull skal støpes igjen i dag, men først må det slipes ferdig. Føler ikke en gjør noe annet enn å slipe for tida. 
 

skal lage to føtter til varmtvannstanken og som skal limes fast og så støpes. Samtidig er det gamle hull fra tidligere ventilasjons og div kabler som er tettet med tre som skal støpes igjen. 
 

Når det er gjort så skal ny spantene monteres. Er det noe jeg gleder meg til så er det og bli ferdig med grunnarbeidene i midtseksjon. Da kan kabel og slange trekking begynne. Men virker fortsatt langt dit. 
 

Ha en fin dag alle båtfolk der ute.

 

IMG_3759.jpeg.b25d04aa512decc1f1c4d2b1a89a2acc.jpeg

Min prosjekttråd 

 

Link to post
Share on other sites

Jeg ser du liker å gjøre ting grundig, og det gir jo en god følelse når alt er 100%. Men om det er mulig ville jeg anbefalt deg å få den sjøklar i første omgang, slik at den kan sjøsettes og brukes i år. Så kan heller utstyr monteres og kompletteres på sjøen. Jeg er i alle fall sånn koblet at hvis noe blir stående i flere år uten å kunne brukes så tærer det på motivasjonen. Men om det er mulig å ta seg en kveldstur på sjøen nå og da så blir man lettere inspirert til å gjøre ting ferdig. Noe å tenke på?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

index skrev for 4 timer siden:

Jeg ser du liker å gjøre ting grundig, og det gir jo en god følelse når alt er 100%. Men om det er mulig ville jeg anbefalt deg å få den sjøklar i første omgang, slik at den kan sjøsettes og brukes i år. Så kan heller utstyr monteres og kompletteres på sjøen. Jeg er i alle fall sånn koblet at hvis noe blir stående i flere år uten å kunne brukes så tærer det på motivasjonen. Men om det er mulig å ta seg en kveldstur på sjøen nå og da så blir man lettere inspirert til å gjøre ting ferdig. Noe å tenke på?

Hei Index. 
 

Er i tenkeboksen på akkurat det det. Å egentlig tenkt det en liten stund. Så skal få midtseksjon ferdig så hive den på vannet. Akterkabin og forkabin kunn vært tatt mens den ligger på vannet😉

Min prosjekttråd 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...