Jump to content

Prosjekt ekstra badeplattform

Kapt.Etterpåklok

Recommended Posts

Har jobbet i vinter på et prosjekt med å lage  en ekstra badeplattform på båten. Det er visst mulighet å kjøpe dette som ekstrautstyr dog til veldig mange $$$.

I utgangspunktet er egentlig den platformen som er på båten helt ok, men veldig høy over vannoverflaten. Den nye blir 20cm lavere, men fortsatt 30-40 cm over vannoverflaten og dermed rikelig med klaring med tanke på nedgraving, bølger osv. Platformen skal monteres i påsken inntil da blir den liggende på vent. Dette blir ingen byggetråd da platform nesten er ferdig, men legger ut noen bilder fra prosjektet. 

Bilder kommer

Redigert av Viper boats (see edit history)

Ser bra ut det der.

Litt på siden: Jeg har også slik uttrekkbar badestige. Hver ganng jeg bakker for langt inn i båsen så den støter mot brygga killer den seg så fast at jeg må ha jekk for å få trukket den ut igjen. Kanskje en ide med et par gummiknotter (type dørstopper?) på hver side for å ta imot før du treffer stigen. Min stikker litt lenger ut, så jeg har en fender til å ta imot.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Hei, denne stigen vippes ut slik at det er bakenden som stikker ut. 

Har ikke opplevd dette som noe problem tidligere, men klart at nå som båten kommer til å stikke 3 fot lenger ut bak gjør nok også at faren øker for å komme bort i bryggekanter etc.

-Luna- skrev for 3 timer siden:

Ser veldig bra ut! Hvilket verktøy benytter du for å bearbeide teak stavene?

Hei. Skikkelig teak er ikke lett å få tak i lenger. Dette er 20 år gammel teak jeg fikk tak i.

Teaken var i panelbord størrelse så jeg måtte splitte de opp i 5x37 mm emner. Har en tykkelsehøvel som ble brukt for å kalibrere stavene.

Framtia skrev for 2 timer siden:

Skikkelig fint håndverk dette. Men hva tenker du om innfesting. Kan bli store krefter når denne plattformen slår ned i bølger.

Hei, det blir lim og skruer inn båten og syrefaste rør som støttestag.

12.jpg

index skrev for 3 timer siden:

Skikkelig flott arbeid! Men vil ikke en så stor forlengelse påvirke båtens egenskaper i dårlig vær? 

Du får kjøpt et tilsvarende sett originalt så tror nok det går greit. Får vel svar på det i sommer:)

Kapt.Etterpåklok skrev 15 minutter siden:

Du får kjøpt et tilsvarende sett originalt så tror nok det går greit. Får vel svar på det i sommer:)

Ja, det går nok sikkert greit. Det er fordeler og ulemper med alt. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...