Verrie Svart 7.Desember.2005 Del på Facebook Svart 7.Desember.2005 Åfyttigrisen så glad jeg er som bor på sørlandet. Her er plussgrader døgnet rundt...... Da forstår jeg at det kan være minusgrader i motor-rommet......... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Divemaster Svart 7.Desember.2005 Del på Facebook Svart 7.Desember.2005 Hva er best ? Åpen eller stengt skroggjennomføring ? Kommer an på hvor båten ligger ... Vestlandet / Sørlandet - Spiller det vel liten rolle ... med mindre du er inne i en dyp fjord og med mye ferskvann rundt båten... Nord for Nordvestlandet, på Østlandet, og inne i en dyp fjord, så bør en tenke litt mer på forholdene, isfri havn eller ikke... varme ombord eller ikke og forholdet mellom salt og ferskvann. Finnes ikke noe fasitsvar her tror jeg, men hvis båten var på land så ville jeg latt ventilene være åpne... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post Share on other sites More sharing options...
giver Svart 7.Desember.2005 Del på Facebook Svart 7.Desember.2005 Kommer an på hvor båten ligger ... Østlandet, og inne i en dyp fjord, så bør en tenke litt mer på forholdene, isfri havn eller ikke... varme ombord eller ikke og forholdet mellom salt og ferskvann. Finnes ikke noe fasitsvar her tror jeg, men hvis båten var på land så ville jeg latt ventilene være åpne... HeiLigger man i boblehavn er sjøtemp. ca. +3 ° i overflaten. Sjøvannsinntak ligger vanligvis under overflaten. Jeg kan ikke se at det skulle medføre fare for frostskader. (En varmepære for å sirkulere luften litt i motorrommet skader ikke.) Selv ligger jeg med åpne kraner for å ha båten klar for bruk. Når jeg ligger på land er kranene åpne. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.