CalnoR Startet 9.Mars.2023 Del på Facebook Startet 9.Mars.2023 (redigert) Heisann Båtplassen! etter flere år med ønske om å skaffe oss en Riviera 36, gikk dette ønske i oppfyllelse 1 mai 2022! men som flere her kjenner godt til som trengs det gjerne litt kjærlighet på disse gamle damene, vet denne båten er vært i andres eie her på BP, men ser ut til at alle har gitt opp prosjektet! men ikke jeg :D båten er en 1987 mod VP 61A 306hk, 2500 timer topper 29 knop uansett. dieseltanker er byttet til plast i 2022. forrige eier skrøyt på seg at det elektriske var rydda opp og skikkelig godt over av en skipselektriker. mangler baugtrøster har 3kw diesel generator har mange ønsker og planer for denne damen og selvfølgelig fått masse inspirasjon fra SoBo sin nydelig Skute! -Ny kalesje -nye puter ute -forbruksbatterier -rydde opp i elektriske -baugtrøster -senke bunnstoffet innkjøpt og oppgradert 2022: -300a lifepo4 forbruksbank -victron 80/2000/230v lader/inverter -victron smartshunt -victron cerbo GX -victron touch 70 - nytt ratt -ny kalesje -nye puter -baugspyd hjalp veldig med nytt ratt ombord :D endelig i hjemmehavn med ny kalesje! barna fikk velge navnet på båten! Redigert 9.Mars.2023 av CalnoR (see edit history) Sitér dette innlegget 1987 - Princess Riviera 36 VP61A 306hk THE FAT RAT 1966 - Ancas Queen 30", 200hk VP AD41P med DP-E "ROYAL SEA" https://baatplassen.no/i/topic/88749-prosjekt-ancas-queen-30/ 1996 - Sun Raider Vannscooter, 9" 40hk Yamaha Autolube, Turboshot Stålprop Link to post
TerjeFjern Svart 10.Mars.2023 Del på Facebook Svart 10.Mars.2023 (redigert) Blir spennende å følge med på da jeg har en slik selv. 1988 med samme motorer. Redigert 10.Mars.2023 av TerjeFjern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 10.Mars.2023 Del på Facebook Svart 10.Mars.2023 Sjekk, kjølere, eksosbend, lekkasjer i vinduer og rekkestøtter, hylser, gjennomføringer, krypstrøm osv. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
CalnoR Svart 10.Mars.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2023 TerjeFjern skrev for 3 timer siden: Blir spennende å følge med på da jeg har en slik selv. 1988 med samme motorer. Stemmer TerjeFjern, har sett båten din ved gjestebrygga i Tønsberg bla. fint skute du har der! Sitér dette innlegget 1987 - Princess Riviera 36 VP61A 306hk THE FAT RAT 1966 - Ancas Queen 30", 200hk VP AD41P med DP-E "ROYAL SEA" https://baatplassen.no/i/topic/88749-prosjekt-ancas-queen-30/ 1996 - Sun Raider Vannscooter, 9" 40hk Yamaha Autolube, Turboshot Stålprop Link to post
CalnoR Svart 10.Mars.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2023 Fru Jacobsen skrev 1 time siden: Sjekk, kjølere, eksosbend, lekkasjer i vinduer og rekkestøtter, hylser, gjennomføringer, krypstrøm osv. takker for tips Fru Jacobsen! kjølere har jeg ikke åpnet, men eksosbend etc ser bra ut, er en vannlekkasje fra et sted som skal undersøkes nærmere, krypstrømmer etc taes tak i nå.. bytter ut alt elektrisk ombord! makan til mye dårlig gammelt... Sitér dette innlegget 1987 - Princess Riviera 36 VP61A 306hk THE FAT RAT 1966 - Ancas Queen 30", 200hk VP AD41P med DP-E "ROYAL SEA" https://baatplassen.no/i/topic/88749-prosjekt-ancas-queen-30/ 1996 - Sun Raider Vannscooter, 9" 40hk Yamaha Autolube, Turboshot Stålprop Link to post
CalnoR Svart 10.Mars.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2023 her ser vi nye putene etc.. vi ønsket og modernisere litt ombord.. så gråtoner blei valget.. silvertex. her ser dere Victron displayet på plass.. kun for 2022.. blir endringer på elektriske.. men for å kunne bruke båten kunne jeg ikke sette igang med for mye prosjekter! et lite stemingsbilde fra sommern på Bustein :D fått ut den 40l septiktanken som var her og satt inn en 120l med tømming fra land og pumpe ut. 25mm lufting Sitér dette innlegget 1987 - Princess Riviera 36 VP61A 306hk THE FAT RAT 1966 - Ancas Queen 30", 200hk VP AD41P med DP-E "ROYAL SEA" https://baatplassen.no/i/topic/88749-prosjekt-ancas-queen-30/ 1996 - Sun Raider Vannscooter, 9" 40hk Yamaha Autolube, Turboshot Stålprop Link to post
TerjeFjern Svart 10.Mars.2023 Del på Facebook Svart 10.Mars.2023 CalnoR skrev for 3 timer siden: Stemmer TerjeFjern, har sett båten din ved gjestebrygga i Tønsberg bla. fint skute du har der! Takker. Likte fargen på kjøkkenet. Er det malt eller foliert/byttet plater på skapene? Sitér dette innlegget Link to post
CalnoR Svart 10.Mars.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2023 TerjeFjern skrev for 5 timer siden: Takker. Likte fargen på kjøkkenet. Er det malt eller foliert/byttet plater på skapene? Byssa er malt grunnet en del slitasje, så båtfrua tok ansvar og fant frem pussemaskin og maling, dempet sort er fargen! har du gjort noen lure/smarte oppgraderinger som er kjekt å ha gjort på din? Sitér dette innlegget 1987 - Princess Riviera 36 VP61A 306hk THE FAT RAT 1966 - Ancas Queen 30", 200hk VP AD41P med DP-E "ROYAL SEA" https://baatplassen.no/i/topic/88749-prosjekt-ancas-queen-30/ 1996 - Sun Raider Vannscooter, 9" 40hk Yamaha Autolube, Turboshot Stålprop Link to post
TerjeFjern Svart 10.Mars.2023 Del på Facebook Svart 10.Mars.2023 (redigert) Jeg har gjort endel og tidligere eier har også gjort mye. Badet er renovert så ikke rosa lenger. Dørken inne er massiv teak. Alt inne er trukket om. 400 Ah lifepoe batterier. Fjernstyrt y ventil for septik inn i tank eller ut i sjø.Mye nytt ledningsnett. Alt ute trukket om. All elektronikk oppgradert. Alle gjennomføringer til kjølevann og septik er trudesign kompositt. Har bytter div diesel slanger som var morkne. Byttet teak på badeplattformen og mye småtteri osv. Renset kjølere . Gjør det hvert andre år. Har satt inn inverter til fruens Nespresso maskin . Redigert 10.Mars.2023 av TerjeFjern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
CalnoR Svart 12.Mars.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2023 TerjeFjern skrev On 10.3.2023 at 21.46: Jeg har gjort endel og tidligere eier har også gjort mye. Badet er renovert så ikke rosa lenger. Dørken inne er massiv teak. Alt inne er trukket om. 400 Ah lifepoe batterier. Fjernstyrt y ventil for septik inn i tank eller ut i sjø.Mye nytt ledningsnett. Alt ute trukket om. All elektronikk oppgradert. Alle gjennomføringer til kjølevann og septik er trudesign kompositt. Har bytter div diesel slanger som var morkne. Byttet teak på badeplattformen og mye småtteri osv. Renset kjølere . Gjør det hvert andre år. Har satt inn inverter til fruens Nespresso maskin . Se der ja! ny verden med 400ah lifepo4 tenker jeg ! da har du jo fått gjort en god del ombord. den invertern måtte på plass her også til fruens kaffemaskin ja :P mye gammelt av kabler etc ombord i disse båtene... rensing av kjølere skulle jeg også fått gjort tenkte jeg.. noen spesiell måte du gjør dette på på 61a maskinistene ? Sitér dette innlegget 1987 - Princess Riviera 36 VP61A 306hk THE FAT RAT 1966 - Ancas Queen 30", 200hk VP AD41P med DP-E "ROYAL SEA" https://baatplassen.no/i/topic/88749-prosjekt-ancas-queen-30/ 1996 - Sun Raider Vannscooter, 9" 40hk Yamaha Autolube, Turboshot Stålprop Link to post
TerjeFjern Svart 13.Mars.2023 Del på Facebook Svart 13.Mars.2023 (redigert) CalnoR skrev for 13 timer siden: noen spesiell måte du gjør dette på på 61a maskinistene ? Er på 5 året med Lifepo4 så er et deilig liv. Har en enkel måte å rense kjølere på. Har 2 store 4 kantede murerbøtter fra biltema og en lensepumpe. Har 1 bøtte på sofaen bak, denne har jeg grov slange ut av med en plast rørstuss som passer i inntaket inne i sjøvanssfilteret. Utenfor båten (gjør dette når den står på land) har jeg et arbeidsbord med bøtte nr 2 som står under eksos utløpet. Fyller bøtta i båten med systemrens (eller frostveske for konservering) Systemrensen går ut via eksos og ut i bøtte og med lenspumpa blir dette sendt opp i bøtta inne i båten og slik sirkulerer det en stund. Har vært veldig effektivt for meg. Redigert 13.Mars.2023 av TerjeFjern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
CalnoR Svart 14.April.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2023 Perfekt! smart løsning, denne må prøves :D takker for tips! disse eksosklaffene dine, hjelper di noe ? jeg har ikke disse, og det spruter bra opp på brygga når jeg ligger på tomgang, (tunge i hekken dissa med 61a ) oppgraderer masse på det elektriske ombord nå. 2xArgofat 200a for fordeling av lading til 3 batteribanker fra 2 stk dynamoer, uten at disse bankene snakker med hverandre :D 500ah lifepo4 forbruksbank bla med kobberskinner :D går også over sjøvannsfiltrene og slangene.. disse er gamle og stygge. glassene var ikke til å se igjennom og sprekte samt at det pipla vann pga kaputt O-ring. så her fikk jeg tilskjært nye glass og nye O-ringer og en liten pusserunde for å se. slangestussene er spist opp litt, men bekymrer meg ikke over det da det som går her suges slik at slangen ikke blir dratt av. Sitér dette innlegget 1987 - Princess Riviera 36 VP61A 306hk THE FAT RAT 1966 - Ancas Queen 30", 200hk VP AD41P med DP-E "ROYAL SEA" https://baatplassen.no/i/topic/88749-prosjekt-ancas-queen-30/ 1996 - Sun Raider Vannscooter, 9" 40hk Yamaha Autolube, Turboshot Stålprop Link to post
TerjeFjern Svart 14.April.2023 Del på Facebook Svart 14.April.2023 CalnoR skrev for 2 timer siden: disse eksosklaffene dine, hjelper di noe ? jeg har ikke disse, og det spruter bra opp på brygga når jeg ligger på tomgang, (tunge i hekken dissa med 61a ) Har kun 1 klaff og det spruter like mye. Innbilte meg at de kanskje var der for å hindre at det skulle slå sjø inn i eksos ved stilleligge og bølger men aner egentlig ikke. Filtrene ble veldig bra. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 14.April.2023 Del på Facebook Svart 14.April.2023 For noen herlige skuter dere har/får. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
SoBo Svart 14.April.2023 Del på Facebook Svart 14.April.2023 Bra arbeid her. Moro at flere fikser på disse gamle damene. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.