tnlu Startet 13.Mars.2023 Del på Facebook Startet 13.Mars.2023 (redigert) Hei. Har en Volvo Penta D3 2011 mod. Dette er den med sjøvannsfilter montert etter impeller på trykksiden (har ikke mulighet å fylle frostvæske der for å suge gjennom motor). Båten ligger på vannet og eg har ikke tilgang til strøm. Nå er det meldt 12/13 minus og eg ønsker å enten tappe ned "sjøvannsdelen" eller få inn noe frostvæske på sjøvannsside. Har søkt i artikler men finner ikke noe på dette. Mulig eg søker feil... Spørsmål: 1. hvordan tappe ned. Tenkte å løsne lokk på impeller og plugg merket nr 4 på tegning (antar det er sjøvannsside på kjøler) for å drenere ut? 2 Hvordan eventuelt få inn frostvæske. (Tilstrekkelig) ser noen skriver på forumet at frortveske skader offeranode i kjøler men tror ikke denne har det da eg ikke ser noe bytte av det i serviceintervaller. Noen som har laget en løsning eller har gode tips som de kan dele:-) Redigert 13.Mars.2023 av tnlu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.