hansa82 Startet 16.Mars.2023 Link til dette innlegget Startet 16.Mars.2023 Noen som har rigget opp hengekøye inne i seilbåt? Altså for å sove i. Som sjøkøye på tur må det jo være perfekt, om det er plass til å svinge litt. Har mange netter i hengekøye på Christian Radich og det er jo en helt fantastisk måte å sove på, om det er litt vær. Link to post
Hekri Svart 17.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2023 Hei @hansa82 , som du ser av signaturen min, har jeg har også "hundre-og-noen" netter i hengekøye på CR. Det var helt behagelig å sove i de køyene. Tror "trikset" var (er) at kroppen ligger så nær vannlilja som mulig, og så "midtskips" som mulig. Da blir bevegelsen nesten "umerkelig". Selv i storm med bra sjøgang var dette helt greit. I øverste dekk på danskeferja, var opplevelsen av dårlig vær en helt annen. Får neppe laget en sånn løsning I "Princessa", men vi holder oss innaskjærs, og da går det bra. Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Steihy Svart 17.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2023 (redigert) Jeg har tenkt på dette siden jeg begynte med seilbåt. For å namedroppe erfaring og kred: Statsraad Lehmkuhl 1966, Tall Ships Race Falmouth-Skagen. Godt å sove i. Veldig bra i slingring og sjø, uovertruffent i seiling på skrå. Som jeg husker det var det tykt underlag, nærmest en madrass, som holdt køya litt åpen. I dag er det trend å campe i hengekøye. Markedet er fullt av tilbud, det burde være lett å finne prøvekøye til overkommelig pris. Problemet er jo å finne langt nok rom i båten, med god nok forankring til fester. Det er det som har hindret meg. Redigert 17.Mars.2023 av Steihy (see edit history) Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn