Rollo H Startet 19.Mars.2023 Del på Facebook Startet 19.Mars.2023 Hei, Skal bytte belg og oljeslange utvendig på Bravo 3 drev, spørsmålet er om dette lar seg gjøre uten å ta av bellhouse? Om ikke, må man løsne gir wire fra motor når man tar ut bellhouse, eller går det å bytte knutebelg og oljeslangen uten å løsne gir wire fra motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 19.Mars.2023 Del på Facebook Svart 19.Mars.2023 Det går å gjøre det uten å ta av Bellhose, men det er fryktlig trangt. Hvilken oljeslange skal du bytte? Slange for oljereservoar innvendig til drev byttet jeg aldri.. Sitér dette innlegget Link to post
Rollo H Svart 19.Mars.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2023 Skal også bytte slange fra drev til innvendig oljereservoar, altså den som går til drevet. Denne er sprukket og lekker olje. Spørsmålet er da om denne kan byttes uten å ta av bellhose, etter det jeg vet så sitter denne på en plastnippel mot hekken. Skal bellhouse av sitter gir wire i denne, spårsmålet er da om wiren innvendig er lang nok til å kunne ta ut bellhose litt, eller om wiren må løsnes innvendig for å kunne dra av bellhouse? Sitér dette innlegget Link to post
Morse Svart 19.Mars.2023 Del på Facebook Svart 19.Mars.2023 Hei, Jeg tror det er veldig vanskelig å bytte disse uten og ta av bellhouse. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 19.Mars.2023 Del på Facebook Svart 19.Mars.2023 Ta av bellhouse. Det er relativt rask jobb. Ikke dra oljeslangen av, men kutt den opp. Da ødelegger du ikke plastkoblingen. Om du står ute så ta med varmepistol for å få belgen på plass. Sitér dette innlegget Link to post
Rollo H Svart 19.Mars.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2023 Den er grei, hva med gir wier, må denne løsnes i motorrom eller er det slakk nok til å dra den ut litt når man tar ut bellhouse? Sitér dette innlegget Link to post
Lunde14 Svart 19.Mars.2023 Del på Facebook Svart 19.Mars.2023 Belgen byttes helt greit utenfa uten og demontere noe ekstra, det klare du også med både gearwieren og oljeslangen også men som @Swingswong skriver, ikke prøv å dra av slangen fra tilkobblingen, den er av plastik og den brekker du da. Kutt den løs med en tapet kniv. alt er selvfølgelig lettere om du tar av bellhousen men du trenger spesialnøkkel for den jobben. bytte av slange og gearwieren invendig kommer an på hvor lett det er å komme til bak motoren, hos meg er det lettere og ta ut motoren for den jobben 😢 Sitér dette innlegget Link to post
Rollo H Svart 19.Mars.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2023 Skal ikke bytte innvendig slange/wieren, spørsmålet var om det er nok slakk i gearwieren til å dra den ut litt sammen med bellhouse uten å løsne gearwieren fra motoren :) Skal "bare" byttes utvendig knutebelg og oljeslangen som har sprukket. Har alt av verktøy, vil bare prøve å gjøre det på letteste måte uten å demonter alt for mye :) Sitér dette innlegget Link to post
Lunde14 Svart 20.Mars.2023 Del på Facebook Svart 20.Mars.2023 Vist det bare er det du skal gjøre så ville jeg ikke brydd meg med og løsne bellhousen, riv ut belgen, da få du mye bedre tilgang til oljeslangen og bytter den greit uten og demontere noe annet. et lite tips, ta ut «fjera» av belgen før demonterig/ montering, har sett andre som ikke gjørde og sliter fryktelig med og få belgen inn og ut. Sitér dette innlegget Link to post
Rollo H Svart 20.Mars.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2023 Ta ut «fjera».. Er dette ståltråden som ligge inni belgen? Hvordan er denne å få på plass etter belgen er montert, virker kanske "stiv" :) Sitér dette innlegget Link to post
Lunde14 Svart 20.Mars.2023 Del på Facebook Svart 20.Mars.2023 Ja det er ståltråden, ikke noe problem og få den in igjen, bare begynn inne og legg den i sporet igjen, belgen blir mye mykere og lettere og få på plass. Sitér dette innlegget Link to post
Rollo H Svart 21.Mars.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2023 Den er grei, da forsøkes dette. Takker for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
Rollo H Svart 1.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2023 Leser at man ikke skal sette Bravo drev i gear når ikke motoren går. Er det mulig å teste drevet, altså å sette det i gear med motor igang når båten står på land, eller er ikke dette å anbefale? Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 2.Mai.2023 Del på Facebook Svart 2.Mai.2023 Rollo H skrev for 6 timer siden: Leser at man ikke skal sette Bravo drev i gear når ikke motoren går. Er det mulig å teste drevet, altså å sette det i gear med motor igang når båten står på land, eller er ikke dette å anbefale? Har gjort begge deler mange ganger, uten videre problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Rollo H Svart 2.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2023 Takker for svar! :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.