kjellboe Startet 20.Mars.2023 Del på Facebook Startet 20.Mars.2023 Jeg har et oppsett med Alpha 1 drev nå jeg tenker og bytte ut med et volvo oppsett med 290 drev. Så vidt jeg kan se er hullet mindre på alpha transommen enn det er på penta 290 transommen, så jeg bare må sage ut mer for og montere 290 drevet... Stemmer dette? Mvh Kjell Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 20.Mars.2023 Del på Facebook Svart 20.Mars.2023 (redigert) Ja det stemmer. Mercruiser skjoldene er mindre enn Volvo sitt skjold til 290 drevet så her må du sage ut større åpning med mal fra Volvo. Ligger en tråd her angående dette temaet https://baatplassen.no/i/topic/72255-bytte-fra-mercruiser-til-vp-drevog-motor-hva-må-modifiseres/ Redigert 20.Mars.2023 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kjellboe Svart 20.Mars.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2023 Supert, da satser jeg på at dette går glatt :) Bare og finne noen som kan skrive ut malen i stor nok størrelse, så er vi i gang... Takk for hjelpen. -Kjell Sitér dette innlegget Link to post
kjellboe Svart 3.April.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2023 Da ligger 290 drevet og venter i garasjen 👍 Men i nysgjerrighetens navn, finnes det en overgang for mercruiser 140 motor til penta 290 drev? Passer huset rødblokka bruker på mercruiser motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 3.April.2023 Del på Facebook Svart 3.April.2023 (redigert) Nå går du visst baklengs inn i dette her . Det aller første du må finne ut er om noen av volvos svinghjulshus passer på denne motoren. Også er det svinghjulet, og medbringeren. Nå veit ikkje eg ka motor det der er , om den har boltmønster og deler til felles med noe annet. Tvilsomt. tror volvo også brukte denne men da i OMC eller sx. En annen sak er hvorfor i alle dager vil du bytte ut et alpha med noe diger kladeis fra et museum på en liten båt ? Eg kan vel trygt anta det ikkje er snakk om en stor båt siden den har denne motoren. Så ser ingen argument. Du får jo nye alpha drev til prisen av utbrukte 290 Redigert 3.April.2023 av Cerberus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.