Jump to content

Konvertere fra Alpha 1 til Penta 290 Drev


kjellboe

Recommended Posts

Jeg har et oppsett med Alpha 1 drev nå jeg tenker og bytte ut med et volvo oppsett med 290 drev.

 

Så vidt jeg kan se er hullet mindre på alpha transommen enn det er på penta 290 transommen, så jeg bare må sage ut mer for og montere 290 drevet...

Stemmer dette?

 

Mvh

Kjell

Link to post
Share on other sites

Ja det stemmer.

Mercruiser skjoldene er mindre enn Volvo sitt skjold til 290 drevet så her må du sage ut større åpning med mal fra Volvo.

Ligger en tråd her angående dette temaet https://baatplassen.no/i/topic/72255-bytte-fra-mercruiser-til-vp-drevog-motor-hva-må-modifiseres/

 

Redigert av Diddn (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Nå går du visst baklengs inn i dette her . Det aller første du må finne ut er om noen av volvos svinghjulshus passer på denne motoren. Også er det svinghjulet, og medbringeren. Nå veit ikkje eg ka motor det der er , om den har boltmønster og deler til felles med noe annet. Tvilsomt. tror volvo også brukte denne men da i OMC eller sx.

En annen sak er hvorfor i alle dager vil du bytte ut et alpha med noe diger kladeis fra et museum på en liten båt ?  Eg kan vel trygt anta det ikkje er snakk om en stor båt siden den har denne motoren. Så ser ingen argument. Du får jo nye alpha drev til prisen av utbrukte 290

 

Redigert av Cerberus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...