Jump to content

Problemer med trykkvannspumpa


hibo

Recommended Posts

Har montert ny trykkvannspumpe da den gamle tok kvelden. Når jeg starter den "spytter" den en blanding av luft og vann fra kaldvannskranen. Fra varmtvannskranen er det bare luft som kommer. Med den gamle pumpa kom det ikke luft. Når jeg stenger kranen fortsetter pumpa å gå til tross for at den har trykkbryter, men jeg antar at det er lufta i systemet som gjør at den ikke kobler ut. Kan ikke se noen tegn til lekkasjer på sugesiden. Har forsøkt å vridd rundt på kranen som jeg tømmer varmtvannstanken med. Denne har stått åpen over vinteren etter at tanken ble tømt. Noen som "kan" litt om dette og kan komme med råd?

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Tørr nesten i si det, men er du sikker på at du har skrudd slangeklemmene på inn og uttak til den nye pumpen godt til eller ikke skadet slangene der? :lol: :lol: :lol:

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Min erfaring med feilsøking Flojet sine membranpumper er enkel:

 

Hvis man hører lyd, altså at pumpen sviver og der fortsatt ikke kommer vann, da finnes følgende tre mulige årsaker:

 

1.  Luft   :smiley:

 

2.  Luft    :wink: :wink:

 

3.  Luft   :wink: :wink: :wink:

 

Lykke til med feilsøkingen.

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Det at den ikke stopper når jeg stenger kranene, ..er det på grunn av lufta i systemet :smiley::wink:     .

Meget mulig!

 

Pumpen står i såfall og "spinner", den får ikke tak i væske og får dermed ikke bygget opp det trykket som er nødvendig for trykkbryteren skal bli aktivert.

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Noen pumper greier ikke å suge selv men må monteres under vannivå av tanken slik at den hele tiden har et "fall" av vann inn i pumpen.Ellers hadde jeg tilsvarende problem med en båt jeg eide tidligere.En halvfabrikat jeg overtok i en litt "løen" variant etter 20 år på sjøen.Jeg skiftet påfyllingsflensene for både diesel og vann montert på dollbord og erfarte ganske kort tid etter at det kom litt vann men mest luft ut av krana og at pumpa gikk hele tiden uten å stoppe.Da viste det seg at vannflensen jeg monterte var tett,og det skal den jo være,men oppdaget at det fantes ikke noen UTLUFTING på tanken.Hadde greid og opparbeide et supervaakum i vanntanken.Lykke til.

Link to post
Share on other sites

låter som det kan vare samme feil som mitt !

 

Har dock ikke kunnat/'orket' felsöke under midsommarhelgen, det är som Lasse sa,

det finnes ju en masse annet oxo o fixa med!

Vattnet funkar men det 'spotter' , skall ta mig an det en regnig dag på semestern!  :headbang:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...