Korsfjord Startet 19.Mars.2023 Link til dette innlegget Startet 19.Mars.2023 Så dukket det opp noe så uvanlig som en ny, norskprodusert seilbåt. Spesielt design, høy pris ift størrelse, men et spennende prosjekt,synes jeg. https://www.finn.no/295457890 Kommentar fra moderator: Flyttet fra Dagens Finn, spesielle båtannonser Link to post
bliss X Svart 21.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2023 Korsfjord skrev On 19.3.2023 at 19.05: Så dukket det opp noe så uvanlig som en ny, norskprodusert seilbåt. Spesielt design, høy pris ift størrelse, men et spennende prosjekt,synes jeg. https://www.finn.no/295457890 Spennende! Skal bil interessant å følge dette prosjektet. Litt vanskelig å plassere denne. Hvem vil være den typiske kjøperen? Link to post
LAKA Svart 21.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2023 Korsfjord skrev On 19.3.2023 at 19.05: Så dukket det opp noe så uvanlig som en ny, norskprodusert seilbåt. Spesielt design, høy pris ift størrelse, men et spennende prosjekt,synes jeg. https://www.finn.no/295457890 Det kunne vært en spennende oppgradering fra min Etap 24i, men dette vil nok aldri bli gjennomført. Det er ingenting ved den nettsida som indikerer at det er noe annet enn et luftslott. Det kreves store ressurser for å produsere en påkostet aluminiumsbåt som dette, og som attpåtil skal konkurrere med de store gutta i Bavaria, Beneteau og Jeanneau. Link to post
fs Svart 21.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2023 Synes dere den alu-seil greia var interessant altså? Dere skal nå ihvertfall slippe å konkurere med meg mht bestilling av de 10 første.... Link to post
Korsfjord Svart 21.Mars.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2023 Oi, plutselig var dette blitt en egen tråd…jaja. Opprinnelig postet i tråden «Dagens Finn…» Enig med deg, @LAKA, dette virker overambisiøst. Om det melder seg tilstrekkelig mange kjøpere til at de kommer i gang, tar jeg det som en positiv overraskelse. Men i likhet med @bliss X lurer jeg også på hvem den typiske kjøperen er…i alle fall ikke de som følger strømmen. Link to post
Kallethekid Svart 21.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2023 Veldig gøy hvis de får det til, men er også i tvil. Jeg vet ikke hva de har for fasiliteter eller ansatte, men jeg synes det virker vel optimistisk å starte produksjonen i Q3 og så levere båter i slutten av året. Synes heller ikke teksten på hjemmesiden fremstår som laget av profesjonelle båtbyggere. Link to post
Korsfjord Svart 21.Mars.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2023 fs skrev 4 minutter siden: Synes dere den alu-seil greia var interessant altså? Dere skal nå ihvertfall slippe å konkurere med meg mht bestilling av de 10 første.... Om jeg hadde hatt en slik sum å bruke på båt, hadde jeg nok tenkt meg både en og to ganger før jeg hev meg på dette. Av flere grunner. Det interessante var konseptet og at noen har ambisjoner om en ny, norsk seilbåt på markedet. Jeg er ikke i posisjon til å bestille hverken denne eller andre nye seilbåter. Link to post
Stormwatch Svart 21.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2023 Ser ut til å være utviklet fra denne. Link to post
pacuare Svart 21.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2023 Alt er dyrt, men den må være minst en million for dyr. Likte mye av det sære, men ikke til den prisen. Link to post
Sun Flyer Svart 21.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2023 Nye båter er fryktelig dyrt uansett i dag. El-motor opplegget koster også ekstra. Sansynligvis kan det velges bort. Innvendig volum må ikke sammenlignes med andre 26-fotere. Men jeg skulle helst prøveseilt den i alle vindforhold før jeg kunne synset seriøst om den. Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
LAKA Svart 22.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2023 Skal man bestille en godt utstyrt Beneteau First 27 i dag så ender man for på 1,3 millioner kroner. Her er det el-motor i tillegg så prisen er ikke helt bak mål. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn