Jump to content

Princess P45, umulig å se gjennom "glasset" på instrumenter

Lucky Lady 2

Recommended Posts

Instrumentene på oppe på vår Princess er nesten umulig å se gjennom «glasset» Finnes det noe quick fix? Har prøvd å rubbe og polere. Har til og med prøvd med tannkrem uten resultat. 
Hvis jeg må kjøpe nye glass, hvem kan i så fall skaffe dette?

Antakelig er det ødelagt av UV-stråler, og umulig å redde. 
Løsningen er nye glass, eller nye instrumenter. Eventuelt få alt inn i en plotter. 

Vet at noen har klart å få tak i løse glass til f.eks. VDO på Ebay eller liknende. 

Edit:
Eksempel for VDO på ebay: https://www.ebay.co.uk/p/1144903557

Redigert av Kanalkapteinen (see edit history)

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Takker for tips med både Plast X og varmepistol. Jeg kan ta ut glasset før jeg varmer slik at jeg ikke griller selve instrumentet. 

hvilken tempratur må jeg regne med før det vil klarne?

kunne jeg prøve en stekeovn (hvor jeg har litt kontroll på temperatur) eller vil jeg ikke få varme nok? 

er litt engstelig for å deformere glasset?

Engstelig for å deformere ett glass som allerede er ødelagt? Kjør på, prøv deg frem, det værste som kan skje er at du må kjøpe nytt, noe du allerede må, hvis ikke du har flaks og ser at varmepistol trikset virker 

I en stekeovn har du null kontroll, der vil jo alt sammen varmes opp og muligens deforneres. Det man er ute etter er å få smelta kun den ødelagte overflata. 

Jeg innbiller meg att glassene er så krakelerte att de ikke kan reddes men det er jo rein gjetting uten å ha sett bilder.
Er glassene bare slørete/matte kan de pusses opp med slipe papir i fra grovt til fint og lakkes med klar lakk.
Basic på samme måte man fikser front lykt glass i plastikk på den varige måten.

Hvilket merke instrumentene er av er avgjørende om man får reservedeler til de eller man må bytte instrumenter.
Normalt er de merket med fabrikat

Jeg hadde en gang noen Wema instrumenter der glasset ble helt matt. Jeg tok da kontakt med Wema, og fikk tilsendt en pose nye glass gratis med en beklagelse om at de hadde hatt en serie i produksjonen som ble matte. :thumbsup:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars H. skrev for 18 timer siden:

fikk tilsendt en pose nye glass gratis med en beklagelse om at de hadde hatt en serie i produksjonen som ble matte. :thumbsup:

Det er ekte god kundebehandling men dessverre det stikk motsatte av opplevelsen på Møller bil nå nylig
De også burde beklaget feil konstruksjonen som jeg å tusenvis av andre har opplevd isteden for å le hele veien til banken for bilen hadde så vidt rukket å bli fem år.
Blir ikke noen flere Møller stempler i den service boken og ikke noe ny bil heller selv om jeg egentlig hadde sluttet med disse bilene de selger for mange år siden.
Den forrige boikoten varte i 20 år og den siste kommer til å vare livet ut.
Beklager avsporingen.

Redigert av pipe (see edit history)
pipe skrev for 2 timer siden:

dessverre det stikk motsatte av opplevelsen på Møller bil nå nylig
De også burde beklaget feil konstruksjonen 

Hva har Møller Bil med instrumentene i båten å gjøre? Har jeg gått glipp av noe her?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
pipe skrev for 10 timer siden:

Ja,du gikk åpenbart glipp av siste setning

Takk for den! Nei jeg gjorde ikke det, jeg forstod bare ikke relevansen til innlegget!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...