Markus96 Startet 2.April.2023 Link til dette innlegget Startet 2.April.2023 (redigert) Hei er det noen her som har noe skjenskap til Nidelv 26 vurderer å skaffe meg en slik båt, eller noe i den klassen har noen noen anbefalinger til andre båter som kan ligne. å om noen vet hva prisen på denne båten hva den ligger på ca Redigert 2.April.2023 av Markus96 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 3.April.2023 Link til dette innlegget Svart 3.April.2023 (redigert) Heisann! Vi hadde en Nidelv 26 i flere år og synes det var en kjekk båt. Vi startet med Nidelv 24 1978-modell (kjøpt i 2007) og gikk over til Nidelv 26 1987-modell i 2010. Vi ferierte langs norskekysten med 4 barn. To av de tenåringer. Gikk fint det. For oss så var overgangen fra 24 til 26 som å kommer over i et "slagskip". Fint med bla stikkøye. Grei dass. Kjekk akterkabin. Vi hadde en motor på 94 HK og det må du nesten ha. For å kunne marsje på 11-12 knop. Det er en fin fart for denne båten. Hva jeg ville vært spesielt oppmerksom på? Vet jo ikke helt ut i fra ditt innlegg hva du konkret er ute etter, men sjekk: - motor (motor fra 80-tall kan være noe herk). Er motor av nyere dato, vil det være et stort pluss. - kalesje (dette er en kalesjebåt, som er trivelig når denne er tett - stort kalesjeområde) - sjekk for lekkasjer i vinduer og hylse på propellaksling - dieselvarmer et et must, etter mitt syn. Vi hadde god og varm båt, selv med kalesje på kjølige høstdager. Kjekk båt! Pris? Har ikke peiling på prisnivå nå, siden det etterhvert er 10 år siden vi eide båten. Finner ingen på markedet nå, men ville i alle forsøkt å få fatt i en godt holdt versjon fra sent 80-tall, tidlig 90-tall, med nyere motor. Meld deg inn i Nidelv-klubben på Facebook. Der vil du få masse bra info! Redigert 3.April.2023 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Markus96 Svart 3.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2023 Bergen dørk skrev for 2 timer siden: Heisann! Vi hadde en Nidelv 26 i flere år og synes det var en kjekk båt. Vi startet med Nidelv 24 1978-modell (kjøpt i 2007) og gikk over til Nidelv 26 1987-modell i 2010. Vi ferierte langs norskekysten med 4 barn. To av de tenåringer. Gikk fint det. For oss så var overgangen fra 24 til 26 som å kommer over i et "slagskip". Fint med bla stikkøye. Grei dass. Kjekk akterkabin. Vi hadde en motor på 94 HK og det må du nesten ha. For å kunne marsje på 11-12 knop. Det er en fin fart for denne båten. Hva jeg ville vært spesielt oppmerksom på? Vet jo ikke helt ut i fra ditt innlegg hva du konkret er ute etter, men sjekk: - motor (motor fra 80-tall kan være noe herk). Er motor av nyere dato, vil det være et stort pluss. - kalesje (dette er en kalesjebåt, som er trivelig når denne er tett - stort kalesjeområde) - sjekk for lekkasjer i vinduer og hylse på propellaksling - dieselvarmer et et must, etter mitt syn. Vi hadde god og varm båt, selv med kalesje på kjølige høstdager. Kjekk båt! Pris? Har ikke peiling på prisnivå nå, siden det etterhvert er 10 år siden vi eide båten. Finner ingen på markedet nå, men ville i alle forsøkt å få fatt i en godt holdt versjon fra sent 80-tall, tidlig 90-tall, med nyere motor. Meld deg inn i Nidelv-klubben på Facebook. Der vil du få masse bra info! Takk for tips og svar😊 Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 3.April.2023 Link til dette innlegget Svart 3.April.2023 Nidelv 26 er en fin familiebåt. Men det er jo som alltid... se så flott den Nidelv 28 er, og se all den ekstra plassen Nyere enn 1987, med stikkcabin, og nyere motor enn tamd40. Det hadde jeg sett etter. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 3.April.2023 Link til dette innlegget Svart 3.April.2023 (redigert) Worry II skrev 16 minutter siden: Nidelv 26 er en fin familiebåt. Men det er jo som alltid... se så flott den Nidelv 28 er, og se all den ekstra plassen Nyere enn 1987, med stikkcabin, og nyere motor enn tamd40. Det hadde jeg sett etter. Ikke vanskelig å være enig i det! Vår neste båt ble Nidelv 28 og den ble også opplevd som et slagskip sett i forhold til 26. Redigert 3.April.2023 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
MrGoodMan Svart 3.April.2023 Link til dette innlegget Svart 3.April.2023 Vi solgte vår Nidelv 26 i fjor. Legger ved link til annonsen. Var helt kaos med telefonen når jeg la den ut. Ringte fra Norge, Sverige, Danmark og Nederland. Så de er veldig populære. Mye båt for pengene. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=253190768 Sitér dette innlegget Link to post
Markus96 Svart 4.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2023 MrGoodMan skrev for 8 timer siden: Vi solgte vår Nidelv 26 i fjor. Legger ved link til annonsen. Var helt kaos med telefonen når jeg la den ut. Ringte fra Norge, Sverige, Danmark og Nederland. Så de er veldig populære. Mye båt for pengene. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=253190768 Den var fin. Får vente til det kommer noen ut da. Ligger ikke noen ute enda Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 4.April.2023 Link til dette innlegget Svart 4.April.2023 MrGoodMan skrev for 11 timer siden: Vi solgte vår Nidelv 26 i fjor. Legger ved link til annonsen. Var helt kaos med telefonen når jeg la den ut. Ringte fra Norge, Sverige, Danmark og Nederland. Så de er veldig populære. Mye båt for pengene. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=253190768 Utvilsomt mye båt for pengene. Får man fatt i en slik - 87 eller nyere med ok motor - så har man en veldig kjekk og romslig familiebåt. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Kanalkapteinen Svart 4.April.2023 Link til dette innlegget Svart 4.April.2023 Ingen tvil om at Nidelv er knallbåter! Alltid hatt sansen for disse. I den størrelsen ville jeg likevel også sett på Nimbus 2600 https://www.finn.no/296900580 Kvaliteten er høy, mye smarte løsninger, og et skrog som er lettdrevet og stabilt. Ellers er jo også Nor-Dam Summer Family en veldig innholdsrik og fin båt i samme klasse. https://www.finn.no/267599867 Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Bergen dørk Svart 4.April.2023 Link til dette innlegget Svart 4.April.2023 Kanalkapteinen skrev for 3 timer siden: Ingen tvil om at Nidelv er knallbåter! Alltid hatt sansen for disse. I den størrelsen ville jeg likevel også sett på Nimbus 2600 https://www.finn.no/296900580 Kvaliteten er høy, mye smarte løsninger, og et skrog som er lettdrevet og stabilt. Ellers er jo også Nor-Dam Summer Family en veldig innholdsrik og fin båt i samme klasse. https://www.finn.no/267599867 Dette er akkurat eksempler på motortyper (ikke båtene som sådan) som er utdaterte og vanskelige å få deler til, er gamle og og som kan bryte sammen på første båttur. Nimbus har jeg prøvekjørt og det er en mye trangere båt enn Nidelv 26. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Traale Svart 5.April.2023 Link til dette innlegget Svart 5.April.2023 Sjekk ut Joda 8100, med eller uten akterkabin. Sitér dette innlegget Link to post
Markus96 Svart 5.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2023 Traale skrev 11 minutter siden: Sjekk ut Joda 8100, med eller uten akterkabin. Skal se på det. Takk for tipps Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.