Toma7879 Startet 6.April.2023 Del på Facebook Startet 6.April.2023 Hei! Dette er ett Marieholm seil fra 1978, mer vet jeg ikke. Noen som har kjennskap til dette? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 6.April.2023 Del på Facebook Svart 6.April.2023 Det ser jo unektelig ut som en spinnaker. Er seilet av merke Marieholm, eller er det til en Marieholm? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Toma7879 Svart 6.April.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2023 Merket er Marieholm, årstallet 1978. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 7.April.2023 Del på Facebook Svart 7.April.2023 Scandicap er et gammelt målesystem som ble erstattet av LYS-systemet. LYS forenklet/forbedret de dengang gamle og ikke veldig enkle målesystemene, deriblant Scandicap. Ditt seil ee målt inn etter Scandicap-reglene, i følge merkingen vist på bildet. Grunnen til at jeg spurte om det var laget AV Marieholm eller TIL en Marieholm var fordi jeg ikke har hørt om noen seilmaker som heter Marieholm. Nå er det mange seilmakere jeg ikke har hørt om, men jeg mistenker at hvis seilet er merket med Marieholm så er det fordi det ble levert med en ny Marieholm, omtrent som når Skoda kan levere Skoda-sykler med sine biler. Man egen-brander et produkt og selger det i en ekstrapakke til hovedproduktet sitt. Skoda lager ikke sykler, men selger Skoda-sykler sammen med bilene sine som verdiøkende merkevarebygging. Det er det jeg mistenker også er tilfelle med ditt seil. Er det noen trykk eller påsydde logoer eller andre merker som identifiserer seilet som et Marieholm-seil? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Toma7879 Svart 7.April.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2023 Tusen takk for svar! Tror du det er ett marked for dette? Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 7.April.2023 Del på Facebook Svart 7.April.2023 Neil Pryde er et kjent seilmakernakernavn. Seilet er 45 år gammelt.hvis du finner noen som vil ha det er det til gi bort pris. Mulig noen har en jolle på hytta og kan ha moro av det til det revner. Du sitter ikke med gull der. Sitér dette innlegget Link to post
Toma7879 Svart 7.April.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2023 Hehe, jeg forstår 👍😊 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.