Jump to content

Marieholm seil fra 1978, noen som kjenner dette?


Toma7879

Recommended Posts

Scandicap er et gammelt målesystem som ble erstattet av LYS-systemet. LYS forenklet/forbedret de dengang gamle og ikke veldig enkle målesystemene, deriblant Scandicap. Ditt seil ee målt inn etter Scandicap-reglene, i følge merkingen vist på bildet.

 

Grunnen til at jeg spurte om det var laget AV Marieholm eller TIL en Marieholm var fordi jeg ikke har hørt om noen seilmaker som heter Marieholm. Nå er det mange seilmakere jeg ikke har hørt om, men jeg mistenker at hvis seilet er merket med Marieholm så er det fordi det ble levert med en ny Marieholm, omtrent som når Skoda kan levere Skoda-sykler med sine biler. Man egen-brander et produkt og selger det i en ekstrapakke til hovedproduktet sitt. Skoda lager ikke sykler, men selger Skoda-sykler sammen med bilene sine som verdiøkende merkevarebygging. Det er det jeg mistenker også er tilfelle med ditt seil.

 

Er det noen trykk eller påsydde logoer eller andre merker som identifiserer seilet som et Marieholm-seil?

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...