Hekri Startet 7.April.2023 Del på Facebook Startet 7.April.2023 Det er alltid et eller annet. Jeg hater vanndråper og løse ledninger, men det er dessverre litt av båtlivets virkelighet (og lærerike utfordringer). Sjelden vi er her, men nå fant jeg en løs ledning under styrekonsollen på "flybrua". Noen som kan foreslå hvor denne hører hjemme? Sånn ser "brua" ut. Som dere ser, lokket under er åpent. Der gjemte det seg en rød ledning merket "Thruster black". Etter å ha greid kunststykket å få mitt tjukke hue inn i dette rommet, og ut igjen, fant jeg følgende: Broren, merket "Thruster grey". Og den gikk til denne bryteren: ......som ser slik ut på baksida: Begge pilene peker på samme ledning "Thruster grey". Noen som har peil på hvor "Thruster black" hører hjemme? Det hører med til spørsmålet, at begge trustere (Sleipner) styres normalt med fjernkontroll. Kan "Thruster black" rett og slett være tatt av/fjernet (fra et eller annet punkt) for at kun fjernkontroll skal styre trustere? Da kan dette "trickset" være utført nede også? Noen andre som har hatt sitt kloke hode oppunder styrekonsollen på en P440 ? Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Roger jo Svart 8.April.2023 Del på Facebook Svart 8.April.2023 Virker Hekri skrev for 11 timer siden: Det hører med til spørsmålet, at begge trustere (Sleipner) styres normalt med fjernkontroll. Virker fjernkontrollen? Få koblingsskjema av Sleipner hvis du ikke har det, der står det hvor "Thruster black" skal hen. Er ledningen avisolert i enden og har klem merke ? sort er normalt Jord. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Gulborg Svart 8.April.2023 Del på Facebook Svart 8.April.2023 Ser ut som den skal inn på enden av bryter ved de andre ledninger. Er det gammel styring av trusther, ser ut som vippebryter med fjær ? Sitér dette innlegget Link to post
Hekri Svart 8.April.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2023 Ledningen er rød @Roger jo , og er merket "b Thruster Black" og det er påsatt polsko. Ledningen er ikke skadet. Derfor må den ha blitt dratt av en kontakt. B Thruster black kan bety baug Thruster. Ja @Gulborg det er både svarte vippebrytere og de gamle "spakene". I tillegg kommer da fjernkontrollen. Totalt egentlig 3 forskjellige styremuligheter. Men vi bruker bare fjernkontrollen, og ja, den virker. Skuta er bygd i -98 og truster ble visstnok bytta til 10 hk i 2014. Må nok grave litt på nettet eller maile Sleipner etter påsken. Takk for bidrag!!! Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.