Jump to content

Garnhaler, noen som har sett akkurat disse bildene ?? !! er jeg blitt lurt ?

Rune.f

Recommended Posts

Hei, noen som kjenner igjen disse 2 bildene fra noe sted ? dette er haleren jeg kjøpte for 14dg siden.

Har kjøpt å betalt denne garnhaleren, men fryktelig mye rare forklaringer på hvorfor jeg ikke har mottatt den....

Er dette skjærmbilder fra internett eller lånte bilder ??? jeg begynner å lure.

Betalte 7500kr, men har ikke fått sporing, masse merkelige forklaringer, "jeg skjønner ikke hva Posten har gjort" osv, han sa også han har ringt Posten i går/søndag, men det er ikke mulig, de har stengt.

Begynner å bli bekymret :((

20230410_110521.jpg

20230410_110538.jpg

Redigert av Rune.f (see edit history)

Er det verifisert bruker på Finn hvis der handlet? 

Hvis ikke så kontakt finn prøv få ut mest mulig data forklar de situasjon .

Surt hvis noen prøver seg . Men opplevde nå i påsken at sending ikke noe varsel før varsel kom leveringsdag om levering så begynte lure da tok tid sending.

Dette var PostNord og sending fra Sverige. Posten har sporing fungert for min del påsken og .

Rune.f skrev for 1 time siden:

Betalte 7500kr, men har ikke fått sporing,

Billig nok til å være svindel. eller var den godt brukt,  håper du har kjøpt den på Finn, ellers er det bare å  si du får ordne opp innen kl 12 i morgen, få pengene tilbake,  ellers så  anmelde han  til Politiet.

Han må jo ha kvittering fra posten. 

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Rune.f skrev for 1 time siden:

Betalte 7500kr, men har ikke fått sporing,

Billig nok til å være svindel, eller var den godt brukt, håper du har kjøpt den på Finn, ellers er det bare å  si du får ordne opp innen kl 12 i morgen, få pengene tilbake,  ellers så  anmelde han  til Politiet.

han må jo ha kvittering fra posten.

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Rune.f skrev for 2 timer siden:

Er dette skjærmbilder fra internett eller lånte bilder ??? jeg begynner å lure.

Nå har en annen funnet hvor dette bildet finnes allerede. Men husk på at man kan gjøre bildesøk på data, altså legge inn et bilde og finne ut hvor det kommer fra (jeg vet ikke hvordan, men det går an). Dette vet sikkert også svindlerne, så derfor er det om å gjøre at det ikke er helt likt et annet bilde fra nettet, da er speilvending en faktor for å gjøre det vanskeligere å spore. Og bildet ditt viser jo tekst som er speilvendt (uten at det er et typisk selfie-bilde, der ser man mye speilvendt tekst på gensere, bilinteresserte i "passasjersetet" osv), så da bør man jo allerede der være litt skeptisk synes jeg.

Virker veldig som om dette er svindel, og med litt under halv pris så kommer jo også hastverksfaktoren inn hvor du og mange andre sannsynligvis må forte dere å betale for å sikre dere dette gode kjøpet før noen andre kommer dere i forkjøpet.

Fint å få fokus på slikt og fint om du oppdaterer tråden etterhvert om hvordan det gikk i denne saken.

Men mange av disse som driver slikt har vel brukt opp pengene de har fått fra deg og andre så det er lite å hente selv om du har retten på din side til å få dem tilbakebetalt. Snart har sikkert vedkommende ute nye annonser av samme kaliber (men kanskje helt andre varer), det er jo enkelt å finne bilder av mye salgbart på nettet so kan brukes i annonser.

Heldigvis er det blitt mer fokus på identitet på finn osv så det er vanskelig å drive med slikt mange ganger der da man sannsynligvis blir utestengt etter få svindler. Men det finnes jo så mange salgskanaler at det er sikkert ikke vanskelig å finne stadig nye steder å "selge" ting man finner bilder av på nettet. Står det et navn på annonsa så er det godt mulig det ikke er det denne personen heter. Kunne vært greit for mange å vite hvor du fant annonsen du slo til på (finn, Facebook. ........).

Det bildet fra annonsen påsto han var fra egen båt🙈

Ser skummelt ut dette, pratet faktisk med han i dag, "fant ikke" kvitteringen men "de 2 andre pakkene han sendte samtidig var kommet frem".

Jeg annonserte etter garnhaler på Finn.no, han tok kontakt pr tlf/sms.

Jeg har sagt att om han ikke avklarer innen kl12 i morgen så blir han anmeldt...men det hjelper ikke meg ! vet jo hvordan slikt ender☹

Har fullt navn/adresse på han, finner han også på Google når det søkes men egentlig ingen røde flagg bortsett fra noen litt rare innsamlingsaksjoner til det ene å andre som går på barneaktiviteter...ingen som støttet opp🤔

Vet ikke om jeg klarer å la han/Lillesand mannen forbli anonym om det er svindel, "kjøpte" også noe (dyr fiskestang) for ikke så lenge siden på Finn.no, ble f.... meg svindlet da å, anmeldte uten å høre mere.

Takk til dere som sporet opp bildene/annonsene, sendte han bildene/annonsene med spørsmål om det var hans.....tok 30sek så kom det Vipps på 7500kr👍👍

Så var han frekk nok å ringe etterpå å si att det var hans private bilde på hans båt å att bildet der den ligger på benken er hans eget bilde, da jeg sa att det var en gammel annonse svarte han att det var da han annonserte den i fjor, men han bor i Lillesand å ikke i Bodø😅....gjorde som Putin, fornektelse løser alt.

20230410_154911.jpg

20230410_154858.jpg

Rune.f skrev 3 minutter siden:

Takk til dere som sporet opp bildene/annonsene, sendte han bildene/annonsene med spørsmål om det var hans.....tok 30sek så kom det Vipps på 7500kr👍👍

Fy fader, for en frekk jævel! 

Her har vi et forum (kanskje europas beste?) hvor vi hjelper hverandre med tips og til og med praktisk hjelp. Så har vi slike som er i andre enden av skalaen og går over lik for å berike seg selv. Fy faen!

Dixie 2100 skrev 33 minutter siden:

Det første bildet ligger i en gammel annonse på finn fra Bodø.... https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=278390331&ci=2

Hvordan gjør du et slikt bildesøk?

Hadde vært bedre med garnhaler ja, han er fremdeles frekk nok til å være kvass å si "att om den kommer" MÅ du returnere den, det på tross av å bli tatt i løgn på alt han sier ! kan ikke fremvise noe sporing, kvittering på pakke eller annet, sa også han ringte å snakket med Posten i går...den er påskestengt til i morgen.

Kontaktet hans far først da hans firma kom opp på Google søk på tlf nummeret, faren ville forøvrig ikke ha kontakt med sønnen/ca i 40årene🤔 faren sa til meg, "gjør det du må, håper det ordner seg for deg", det var da jeg begynte å skjønne att dette var ille.

Komodo sa det korrekt og tydelig.

Rune.f skrev 43 minutter siden:

Så var han frekk nok å ringe etterpå å si att det var hans private bilde på hans båt å att bildet der den ligger på benken er hans eget bilde

For nesten 20 år siden annonserte jeg en slipestein (gammel med stativ og sveiv) på en av finn.no sine konkurrenter (nærmest en kopi av finn, men gratis å annonsere der i motsetning til finn på den tiden). Jeg hadde bilde i annonsa mi og etter en stund dukket det opp enda en annonse for slipestein, det var en som hadde brukt mitt bilde, men med opplysninger om diameter osv som tilsier at slipesteinen han selger er mindre.

Annonser med bilde havner øverst på søketreffet og de nyeste først, så hans annonse ble dermed liggende over min og når folk ser min annonse vil de lett tro at den annonsa har de allerede lest, så da blader de videre. Jeg tok kontakt med han som brukte mitt bilde og sa han måtte fjerne bildet mitt fra annonsa eller betale inn en viss sum for bruk v bildet mitt (50 eller 100 kr tror jeg) innen en gitt frist. Han fjernet da bildet mitt fra annonsa si.

Om hans slipestein var ekte og til salgs vet jeg ikke, men hans versjon var at han ikke hadde bilde av sin og derfor brukte mitt bilde siden det også var en slipestein.

Litt senere ble jeg kontaktet av en kjøper fra nabolaget mitt som var ute etter en slik slipestein som jeg hadde til salgs, så jeg fikk solgt den. Men jeg kunne lett gått glipp av salget om den lokale kjøperen hadde sett den andre annonsa og konkludert med at det var for langt unna eller at den er for liten og så ikke kikket på den andre annonsa (min) og funnet den riktige slipesteinen i eget nabolag.

Så dette med å bruke andres bilder ved salg har dessverre vært tilfelle også for lenge siden.

Fint at det løste seg for deg og at du fikk tilbake pengene dine. Han Baatplassen er nyttig og han innså nok at han var avslørt og at det ville bli mye styr om han gjorde mer motstand.

Redigert av 19 fot (see edit history)
Komodo skrev for 1 time siden:

Fy fader, for en frekk jævel! 

Her har vi et forum (kanskje europas beste?) hvor vi hjelper hverandre med tips og til og med praktisk hjelp. Så har vi slike som er i andre enden av skalaen og går over lik for å berike seg selv. Fy faen!

Hvordan gjør du et slikt bildesøk?

@Komodo I dette tilfellet så fikk jeg ikke treff i Google bildesøk, så her prøvde jeg bare å google "Hobbyfisher e150"

og bladde bare nedover bildene, til jeg fant dette bildet som måtte være av den samme garnhaler. Og dette bildet tilhørte den gamle annonsen.

image.png.34bee14a4350f2f01fefddf47239d294.png

Du kan søke på bilder på Google via denne "knappen"

image.png.4d50919e79b37c29ab11af0ea525a4db.png

Redigert av Dixie 2100 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...