Jump to content

Garnhaler, noen som har sett akkurat disse bildene ?? !! er jeg blitt lurt ?

Rune.f

Recommended Posts

Rune.f skrev for 1 time siden:

Takk til dere som sporet opp bildene/annonsene, sendte han bildene/annonsene med spørsmål om det var hans.....tok 30sek så kom det Vipps på 7500kr👍👍

Så var han frekk nok å ringe etterpå å si att det var hans private bilde på hans båt å att bildet der den ligger på benken er hans eget bilde, da jeg sa att det var en gammel annonse svarte han att det var da han annonserte den i fjor, men han bor i Lillesand å ikke i Bodø😅....gjorde som Putin, fornektelse løser alt.

Godt det ordnet seg økonomisk i allefall :flag_bp:

Uten sammenheng forøvrig, jeg har også havnet i mye trøbbel pga svindel på Finn.  Svindleren presenterte seg da med mitt navn ovenfor et annet svindeloffer, fikk penger overført til min konto, presenterte seg samtidig ovenfor meg med svindelofferets navn og "kjøpte" bitcoins fra meg.  Det andre svindelofferet var selvfølgelig helt rabiat, ute av stand til å forstå noe annet enn at jeg var svindler, kom med mange trusler, absolutt ikke interessert i tilbudet mitt om å dekke halvparten og heller absolutt ikke interessert i noe slags form for samarbeid.

Pengeoverføringer over bank er absolutt ikke anonymt.  Svært ofte er svindler og betalingsmottager samme person.  At noen tør å bedrive slik svindel er over min forstand.  Men før man sporer opp betalingsmottager og besøker vedkomne med balltre, så tenk over at det kan hende at betalingsmottager og svindler ikke er samme person.

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Postoppkrav er ikke noen god løsning, Posten tar vel relativt mye betalt for tjenesten, og man får jo ikke åpnet pakken før man har betalt - så dersom en svindler virkelig ønsker å gå inn for det, så kan de sende en pakke med sten og avispapir.  Nesten uansett hvordan man prøver å løse denne floka, til syvende og sist blir det ord mot ord dersom noen virkelig går inn for å svindle.

Her i landet har vi en tendens til å stole på hverandre.  Det er supert, så lenge det fungerer.

tobixen skrev 1 time siden:

Postoppkrav er ikke noen god løsning, Posten tar vel relativt mye betalt for tjenesten, og man får jo ikke åpnet pakken før man har betalt - så dersom en svindler virkelig ønsker å gå inn for det, så kan de sende en pakke med sten og avispapir.  Nesten uansett hvordan man prøver å løse denne floka, til syvende og sist blir det ord mot ord dersom noen virkelig går inn for å svindle.

Posten tar under 100,- kr for denne tjenesten. Ja, man kan bli svindlet på denne måten også, men det krever litt mer av selger. Jeg ville uansett aldri forhåndsbetalt for noe som er priset noe særlig over 1000,- kr. 

4 hours ago, Jannmar said:

Benytt det som på finn.no kalles "Fiks ferdig", så slipper man all denne dritten. (Sikker handel for både selger og kjøper).

Betyr det at Finn dekker tapet dersom selger påstår å ha sendt varen, og kjøper påstår å ha fått en pakke med mursten, eventuelt at posten roter bort pakken?

(Misforstå meg ikke, handel med escrow-funksjonalitet er utrolig mye sikrere enn forhåndsbetaling, det er nok svært mange flere svindlere på Finn som ber om forhåndsbetaling enn som sender en pakke med sten og avispapir i postoppkrav, etc ... men til syvende og sist så er man aldri helt trygg.  "Sikker handel" er en floskel.  Konflikter kan skje av langt mer uskyldige årsaker enn at noen sender en pakke med sten og avispapir - vare som ikke tilfredstiller forventninger til kjøper, skader som har oppstått før/under/etter transport og hvor ingen av partene ønsker å ta ansvar, etc.  Jeg tviler på at "fiks ferdig" løser alt av slike problemer).

tobixen skrev for 4 timer siden:

Betyr det at Finn dekker tapet dersom selger påstår å ha sendt varen, og kjøper påstår å ha fått en pakke med mursten, eventuelt at posten roter bort pakken?

Det går kort fortalt ut på at kjøper betaler det varen koster, men Finn holder tilbake pengene til kjøper har mottatt og godkjent varen. Først da blir pengene utbetalt til selger.

Om posten roter bort pakken er kjøper (og selger) også dekket økonomisk, da det alltid er dokumentert at varen er innlevert, ved at den alltid blir sendt med sporingsfunksjon.

Fullstendig informasjon vedr. "Fiks ferdig" kan leses på finn.no.

@tobixen sitt innlegg er ren kverulering, da problemer i forbindelse med kjøp/salg selvfølgelig kan oppstå uansett hvor eller hvordan man handler, også direkte over disk hos seriøse forhandlere.

Men at selger kan påstå at en murstein er en teinehaler, eller at f.eks. en teinehaler er forsvunnet i løse lufta, det er man forskånet for. 

Gl... i Lillesand er "rødt flagg" !! person med svært lite hår, jeg googlet han, kom da opp noe han hadde skrevet på FB, "Penger er roten til alt vondt"😂😂var da Telenor som fikk føle hans vrede.

Ser også flere tvilsomme "pengeinnsamlinger" til gode formål oppstartet av han.

Det var årets påskequis, god sommer👌

tobixen skrev for 12 timer siden:

Som nevnt over så holdes pengene sikkert til du har godkjent. Pakken er også forsikret. Jeg solgte en liten sykkeldel som forsvant på veien. Kjøper fikk refundert sine penger fra Finn, og jeg fikk også erstattet det jeg skulle hatt i salgspris. Viktig å ikke slette annonsen, måtte sende skjermdump av den for å vise verdien. 

Jeg irriterer meg litt over begrepet "sikker handel", det vil alltid være usikkerheter involvert i enhver handel, men for all del - "Finn fiks ferdig" er vel en grei tjeneste dersom varen skal sendes i posten og har en betydelig verdi, det fjerner de største risikomomentene.

Selv foretrekker jeg helst å finne ting i eget nabolag og levere penger ved oppmøte, men det er jo ikke alltid dét er mulig.

Jeg er ikke enig i de som mener at forskuddsbetaling er galskap.  Det fungerer stort sett greit, men man må jo se litt an både på hva slags beløp det er snakk om og på profilen til selger.

Bra at du fikk tilbake pengene! Sikkert litt sent å si det nå, men det bildet med arbeidsbenken lignet da mistenkelig på kjellerverkstedet til reparatøren av Hobbyfisherne på Karmøy. Jeg har vært hos ham og fått reparert en haler som hadde havnet under vann med den forrige båten. Kostet meg en tredjedel av en ny haler, men den ble omtrent som ny. Båten ble kondemnert, og jeg er mye mer fornøyd med den jeg har nå! :giggle:

Rune.f skrev On 10.4.2023 at 11.16:

20230410_110538.jpg

Kanskje litt på sidelinja, men et lite apropos til disse halerne. En av gubbene nede i havna har en slik, og forrige uke hjalp jeg ham med å lage et nytt feste. Det originale festet hadde gått i stykker, og er rett og slett en elendig løsning. Lagde et solid fundament i syrefast med plastforinger som vi tredde haleren ned på. En konstruksjon som ikke gir seg. 

Det er en del som har brent seg på at de har satt festet feil vei. Mitt har fungert uten problemer i fem år nå (tror jeg det er), men man må feste det sånn at strammehjulet peker bort fra rekka, ellers blir bolten bøyd. Du kan for øvrig også hjelpe ham med å lage en kniv, hvis han har skive, den kan iblant dra tauet med seg rundt. Jeg har modifisert min litt her og litt der.

Redigert av Mastiff (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...