Jump to content

Første båtpuss GH14, utbedre skader/riper og bunnstoff.


AstorB

Recommended Posts

PXL_20230417_083136079.jpg.75fe4ac0bf2e8b6251f73cdce8a68f2e.jpgHei, jeg tenkte å prøve meg på jolla da den trenger litt omsorg men jeg er helt blank ang fremgangsmåte og hva som faktisk er nødvendig (trenger ingen strøken finish).

 

Båten har jeg eid og brukt to sesonger nå, vet ikke så mye om hva som er gjort tidligere. 

 

Som bilde viser er det noe slitasje på bunnstoff og det kunne jeg tenke meg å utbedre. 

PXL_20230417_083144266.jpg.735517dbc4a07f48592a72b75a78d721.jpg

 

Tror også den lekker litt vann hvor toftene er festet, tenkte å løse dette med å tette alle hull og lage et par nye tofter som blir festet  med strikk, eventuelt bare ha de løse

 

Båten ligger i ferskvann og blir tatt opp etter hver sesong.

Redigert av AstorB
Prøve å laste opp bilder (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kan se ut til og ha blitt lappet under der før. Vanskelig og se om det har sluppet og bør gjøres på nytt. Toftene er vel bare festet med 2 skruer i hver ende. De er vel bare og skru ut og ta på marine silikon og skru inn igjen. Det bør du egentlig gjøre på alt av skruer i båten. Største synderen er vel feste til låsen tank luke bak og hvis du har styrekonsoll skruene til den. Er hullene blitt for store går du bare opp i størrelse på skruen. Ser ut til at båten er lakket på ny!
Prikken over i er og få på merkene på siden. Er en på Finn som selger de. Tidlig gh før ca 86-87 bruker de du finner på bilde nr.16/ nr.40

Finn kode 133601229

Link to post
Share on other sites

Ja, den er nok lappet der en gang, ville det holdt med å skrape/pusse opp litt større område for så å prime + bunnstoff hvis det ser helt ut? 

 

Takk for tipset, skal gjøre det på alle skruer jeg finner. Dekaler blir det vist også i sommer, det blir sprekt!

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...