Jump to content

Båtsesongdepresjoner?


vikers

Recommended Posts

:wink:

 

Jeg var ikke på dette forumet i fjor på denne tiden, men jeg mener å spore en noe mer amper stemning blant mange av BP`s ærede redere.

 

Mange av siste ukes tråder har helt klart hatt en tone som jeg meget godt kan sammenligne med den dagen jeg løftet båten på land. :cryin:

 

Her er det: "Gjør ditt - ikke gjør datt" - "Du er han, og han er ikke deg (selv om cigarrøiken ligger tung!)" :wink:

 

"Ikke prat om blondiner - prat mer om blondiner...." :crazy:

 

"Diskuter her - ikke diskuter her.... " :crazy:

 

Personangrep, slettede tråder, sensur etc. etc.... :headbang:

 

 

Jeg for min del synes vi bør ha teknisk, uteknisk, litt teknisk, mer teknisk, muligens teknisk, ateknisk, muligens teknisk og Åpent forum. :crazy::crazy::crazy:

 

Jeg, som alle dere andre, ser virkelig frem til mars/april hvor sesongen igjen gir oss fred i sjelen og ro i hjerteroten. Frem til det vil jeg håpe på at dette forum kan være slik det er "i sesongen" - et Åpent forum for alt mellom himmel og jord (på vannet!)!

 

"Men la oss alle være snille med hverandre!" :barnehagetante-stemme:

 

:wink:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

høø, det er bare å la båten ligge på sjøen det, så er alle så fornøyde at...

 

M/Y Ellen Marie

Nettopp det skal jeg få til neste år. Så tar jeg den opp et par uker på våren for pussing og stoffing. Skienselven er jo isfri, så en trebåt bør jo kunne ligge på vannet.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

høø, det er bare å la båten ligge på sjøen det, så er alle så fornøyde at...

:yesnod::yesnod::yesnod:

 

Kan denne Odd Børretzen-observasjonen ha slått til nå på senhøsten: .....føle seg utilpass og nervøse noen ganger, særlig om våren. De vet ikke at det kommer av at de ikke har båt. De tror det bare er noe som går.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

JA du har nok noe der Svein. Tenk jeg har ikke hatt båten ute siden sommeren 2004, kun en liten pram med lengde 2,8m liggende nedenfor huset slik at jeg har fått noen turer med den da. Men ja jeg kjenner at ting irriterer veldig fort har bare ikke grid å plassere hvor det kom fra tidligere så takk for diagnosen.

Redigert av jonkare (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Løsningen er nok og ha båten ute, på den annen side mine to dager på land, treffer bestandig de dagene det er fint vær, og siden det er ti av de i året og jeg klarer og ha to på land kan jo det gjøre en deprimert. På den annen side regner det alltid når jeg stoffer flapsen, så ehh, ok. :diving:

Link to post
Share on other sites

Hvis det ikke snart blir slutt på all aggresjonen og surheten som utgytes for tiden, får heller en eller annen starte en egen "F**en i He**ete"-tråd; hvori alle kan blåse ut det de har å skrike om. Så kan man holde fred og almindelig sivilitet i de andre trådene. Det har vært alt for mye usakligheter og aggresivt tull de siste ukene.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Enig med deg der , Skipper_Worse!

 

Det er ihvertfall kjekt med båtprat og Skipskaffe, -om det er i Dolviken eller i hjemmehavnen der Seastar holder til.

 

Vi er heldig som har mulighet for å ha båten ute, men må selvfølgelig ha forståelse for de som ikke har muligheten.

 

NB!

Har etter inspirasjon fra noen av baatplassen's medlemmer bestemt meg for at jeg skal ut på fjorden/blant holmene å se på fyrverkeriet på nyttårsaften / natt til 1. dagen!

 

Vi blir en gjeng som skal ha det trivelig med alt hva hjerter og gane lyster.........!

 

Nei,-her har vi ikke tid til noen depresjoner nei - ikke sant S_W? :sailing::santa::seeya:

 

ShipO'Hoi

Redigert av Seastar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

ha ha ha den var jaggu god...

look who's talking

:confused: Usaklig, jeg?? Milevis off-topic til tider, det skal villig vekk innrømmes; og kanske alt for opptatt av vakre kvinner, gode cigarrer og sterk drikk. Men aldri usaklig. Selv for Worse er det grenser for hvor langt man skal la seg synke. :yesnod:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

he he Worse, hold bare frem, det plager ikke meg...

 

egentlig er det bare en ting som "irriterer" innpå her, og det er innlegg som går på å begrense andre innlegg på et eller annet vis; ikke snakk sånn/ikke bruk sitater/stopp denne diskusjonen osv. osv...

Snedig nok er jo jeg med på å gjøre det samme nå faktisk, men sånn er det nå iallefall..... :rolleyes:

 

 

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

:confused: Usaklig, jeg?? Milevis off-topic til tider, det skal villig vekk innrømmes; og kanske alt for opptatt av vakre kvinner, gode cigarrer og sterk drikk. Men aldri usaklig. Selv for Worse er det grenser for hvor langt man skal la seg synke. :yesnod:

I august/september sa mange at det var sur tone på forumet - og en del kommenterte det. Så "livet vi opp" med "Bitteliten IV" - tråden der blondinnediskusjonen og masse annen humor kom inn.Så fikk vi pepper for det, sikkert ikke uten grunn - for det ble dratt langt. Og da slutte vi med det. Og nå er folk sure igjen. Skal vi ta frem brunetter i stedet nå? :lol: Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

På denne tiden med lite dagslys og høyt blodsukker hjelper det ikke å ha båten på vannet. Jeg var selv nede å startet opp i kveld. Skulle gjøre noe også, men neglespretten tok overhånd. 1 cm med rim på skroget nå, og ting "fryser".

 

Nei, det blir til at jeg sitter inne og drikker, eter, irriterer med over diverse lyder, og andre ting som jeg ikke har noe med.

Link to post
Share on other sites

Fint at du liver opp for oss Bitteliten. Keep up the good work

 

M/Y Ellen Marie

Jeg er jo bare førstemaskinist i live bande her. Det er jo Worse som her skipper på blondinnnebåten med hammon orgel og wet bar på flybridgden. Men også han ble jo rammet av sure oppstøt etter en vraksinspeksjonen - så jeg vet ikke hvor morro det er å være klovn i krigen her. Som jeg har skrevet i en annen tråd her - det er kanskje litt mye kos med minsnøye enkelte ganger?

 

Generelt opplever jeg tonen her som hyggelig og positiv. :cheers:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

...

 

Generelt opplever jeg tonen her som hyggelig og positiv. :cheers:

"Misforstå meg rett" i mitt startinnlegg.

 

Generelt synes jeg også at tonen er god, men i det siste har det vært flere og flere som åpentlyst irriterer seg over tråder og innlegg fra andre. Slik burde det ikke være - spesielt ikke når kritikken går på hva andre mener og gjør.

 

Når det er sagt, så vil jeg si at jeg lever godt med båtlivet - også når båten ligger på land. I morgen skal nye vinduer inn, og på lørdag skal kona ha "jentejulebord" - da tar jeg med en sixpack, fyrer opp i ovenen og tar med noen pussemaskiner. Fint å overnatte i båt - også når den står på land. :lol:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Depresjoner eller annen uhumskhet som måtte besitte den enkelte skribent, blir ikke prioritert av meg, det er det sikkert andre organisasjoner som tar seg av !

 

Jeg håper jo at alle har det bra.

I den grad jeg ikke befinner meg vel må det vel være over de tiltagende "frøkenfakter" hvor inntoleranse for andres form, gjøren å laden,det være seg her på forumet eller i det maritime miljø f.ø.

 

Savner vel kanskje litt mer humor,ventilkakling , White-sprite og oljedamp her, men bare hvis jeg kjenner ekstra godt etter!

Dette kompenserer jeg ved å lese "gamle" innlegg i emneoversikten.

 

Faktisk snuser jeg også i andre fora, uten at jeg finner dem like aktive, velorganiserte og intreresante som herverende, på lang nær!

 

Man må kunne tåle uenigheter i ett diskusjonsforum som dette, uten at man inntar "furtemodus"ei heller at skipsrådet svinger øksa si så snart kontroversielle spørsmål berøres. Det synes jeg bare dramatiserer saken unødvendig.

 

Er enig i at en viss diskresjon vises for de enkelte medlemmer og at normal høflighet overholdes men at det spørres om ett nick opptrer i flere valører må vel være innen for det akseptable, man behøver jo ikke svare på alt,vel? Noe kan man svelge ned med en god Cognac?

 

Ikke alle ,undertegnede inkludert, behersker skrivekunsten i den grad at undertoner ikke kan bli missoppfattet på ett eller annet nivå.

Dette må man gi slakk for!!

Link to post
Share on other sites

... også han ble jo rammet av sure oppstøt etter en vraksinspeksjonen ...

Seriøst; syns ikke Worse fikk det så ille, jeg. Må vel egnetlig regne med litt "tilbakemeldinger". Synes sjøl det er helt greit at folk sier det de mener, enten jeg er enig eller uenig. Det er for mye "sensur" etter min smak.

 

M/Y Ellen Marie

...som synes Worses rapport var helt grei, uten at det spiller noen rolle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...