Jump to content

Båtsesongdepresjoner?


vikers

Recommended Posts

.....føle seg utilpass og nervøse noen ganger, særlig om våren. De vet ikke at det kommer av at de ikke har båt. De tror det bare er noe som går.

Finner mye fin vinterrekreasjon hos Børretzen og andre forfattere som skriver om båt. Demper frustrasjonen i en vanskelig periode og pirrer fantasiene om det ultimate båtlivet.
Link to post
Share on other sites

Men er ikke dette et diskusjonsforum da? Om man ikke skal kunne motsi andres meninger - da blir det jo ingen diskusjon. Eller er jeg på jordet igjen her?

Jeg snakker om ufine, respektløse kommentarer i innlegg som går på hva andre mener eller gjør.

En generell diskusjon, med meningsytringer og forskjeller er jo derfor vi sitter her (de fleste av oss?), men som sagt er det forskjell på hvordan dette fremsettes.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Jeg snakker om ufine, respektløse kommentarer i innlegg som går på hva andre mener eller gjør.

En generell diskusjon, med meningsytringer og forskjeller er jo derfor vi sitter her (de fleste av oss?), men som sagt er det forskjell på hvordan dette fremsettes.

Og da har vi jo etiketten som gjelder. Men så var det å tolke den da - og det er jo opp til hver enkelt. Jeg mener at når noen hevder at de har rett - nesten mot bedre viten - ja da må de også tåle å bli stilt til veggs med det. Men respekt for medmennesker det ska vi ha :yesnod:
Link to post
Share on other sites

Nybegynner-synspunkt: På den ene siden leser jeg tekniske innlegg, søker i arkivet og lærer masse. På den andre siden følger jeg debatter med litt trøkk, og litt usakeligheter = skikkelig underholdende i mellom, med både gode formuleringer og sterke følelser. Var såvidt involvert i tidenes lengste (åpent) WLAN-diskusjon, og den var jo ganske morsomt? Klikka meg ivrig inn på BP hver kveld, for å se om det var noe nytt. Jeg har ikke inntrykk av at man får mer enn hva man har fortjent. Er man saklig og ydmyk, blir man møtt på en ok måte. Ber man om hjelp, og så får man det. Og omvendt; -mener man mye om andre (eller verre, -på vegne av andre, så får man svar på tiltale. Jeg liker meg godt på BP, og er på stø kurs mot vimpel, klistremerke ol.

Link to post
Share on other sites

Nybegynner-synspunkt: På den ene siden leser jeg tekniske innlegg, søker i arkivet og lærer masse. På den andre siden følger jeg debatter med litt trøkk, og litt usakeligheter = skikkelig underholdende i mellom, med både gode formuleringer og sterke følelser. Var såvidt involvert i tidenes lengste (åpent) WLAN-diskusjon, og den var jo ganske morsomt? Klikka meg ivrig inn på BP hver kveld, for å se om det var noe nytt. Jeg har ikke inntrykk av at man får mer enn hva man har fortjent. Er man saklig og ydmyk, blir man møtt på en ok måte. Ber man om hjelp, og så får man det. Og omvendt; -mener man mye om andre (eller verre, -på vegne av andre, så får man svar på tiltale. Jeg liker meg godt på BP, og er på stø kurs mot vimpel, klistremerke ol.

Takk for et godt innlegg. Støtter deg fullt ut. Sjarmen med Baatplassen er at tonen er som på brygga - direkte og herlig ærlig
Link to post
Share on other sites

Hvis savnet er så stort som det kan virke som på enkelte inviterer jeg dere herved på kaffe hos meg.

 

Adresse Aker Brygge.. (og ja, jeg har kjøpt inn et glass kaffe, selv om jeg ikke drikker sånt skvip selv)

 

Bare send en IM på forhånd så dere vet om jeg er hjemme.

 

Og hvem vet, hvis været er bra kanskje det blir en tur utpå også, båten er seilklar i løpet av 15 min :)

Redigert av Anonym (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I Vikingens forrige hjemmehavn var det en nabo som hadde en slags speilvending av Børresens mageknip..

 

Han påstod at båtsesongen bestod av tre gode dager; dagen da båten ble løftet på land, dagen deretter og dagen deretter.

 

Den fjerde dagen begynte konas mas om båtpuss og nye turer..

 

Vi er forskjellige, for å si det sånn. :wink:

Link to post
Share on other sites

Hvis savnet er så stort som det kan virke som på enkelte inviterer jeg dere herved på kaffe hos meg.

 

Adresse Aker Brygge.. (og ja, jeg har kjøpt inn et glass kaffe, selv om jeg ikke drikker sånt skvip selv)

 

Bare send en IM på forhånd så dere vet om jeg er hjemme.

 

Og hvem vet, hvis været er bra kanskje det blir en tur utpå også, båten er seilklar i løpet av 15 min :)

:flag: Hei Anonym :sailing:

 

Takker og bukker for den stående invitasjonen! :wink::yesnod::seeya:

Den skal vi nok vite å benytte oss av,ja! :wink:

 

Hadde noen herlige solfylte dager i slutten av august i Oslo.

 

Gikk da i flere dager nedom Aker brygge og Herbern, traff bl.a. på han "sjefen over alle sjefer" Asgeir, som holdt på å fikse på et rødt fartsvidunder av et eller annet slag.

Det brummet noe fælt da han startet opp ihvertfall, og ellers var det flott å gå rundt på flytebryggene og bare snakke med folk, som så ut til at de trivdes om bord i båtene sine.......! :sailing:

 

Regner med at jeg tar en tur nedover igjen frempå våren /sommeren og da får du helt sikkert en IM fra meg på forhånd, det er alltids kjekt med en båtprat og en Skipskaffe - og skulle det klaffe med en seiltur , ja da ville det jo være perfekt!

Har også planlagt en tur til min onkel på Jeløya og Tronvik Gaard - og da blir det nok litt båtliv i området rundt Moss også!

 

Gleder meg allerede - men først skal vi prise båtlivets gleder gjennom vinteren her på Mørekysten!

 

Madammen har gitt beskjed om at jeg må fyre opp Pyrobyssa, for hun vil ut på tur igjen på søndagen - lørdag er jeg til gjengjeld bedt om å delta i noen huslige juleforberedelser - så da får vi med oss begge deler........ :wink: denne gangen også :yesnod::smiley: !

 

ShipO'Hoi! :santa:

Redigert av Seastar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...