Komodo Startet 19.April.2023 Del på Facebook Startet 19.April.2023 (redigert) Noen som kjenner denne motoren og kan si noe om den? Jeg skal bare hjelpe til med manifolden som er knekt, det er ikke min motor. Mulighet for å å kjøpe deler er interessant. Motoren står i en liten kogg av stål, og stammer visstnok fra Hærens Ingeniørvåpen. Grov, 6-sylindret sak dette her. Utfordringen i første omgang er at eksosmanifolden er knekt. Dersom det ikke lar seg gjøre å sveise den må vi enten skaffe ny eller lage ny. Finner ingen merking på blokka, men dette står på toppen. Rekkepumpe Gammel dynamo med ekstern regulator Redigert 19.April.2023 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Taskeladden Svart 19.April.2023 Del på Facebook Svart 19.April.2023 Kan se ut som en DAF DH825 lastebilmotor såvidt jeg ser. Kan være verdt ett søk. Lurer på om ikke turboutgaven heter DHS825. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Komodo Svart 19.April.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2023 Takk for svar @Taskeladden, men DHS 825 tror jeg ikke det er. Denne motoren har innsug- og eksosmanifold på samme side, noe som gjør det ekstra trangt for eksosmanifolden som ligger innerst. Fant en brukt DHS 825 til salgs, der er manifoldene på hver sin side av toppen: https://www.mascus.no/transport/motorer-transport/daf-dhs-825/ojmugmqs.html Den har også et annet prinsipp for dysene. På vår motor sitter det en egen "blokk" montert mellom toppen og toppdekselet som dysene er skrudd inn i. Returdiesel kommer ut på andre siden av denne blokka. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.