Jump to content

Tohatsu 140 totakt med kjøleproblem


Remy Martin

Recommended Posts

Er det ikke disse motorene som har en del problemer med tæring i blokka? Det er garantert noen som vet om det her inne. Har bare notert meg i margen at Suzuki hadde en del problemer med ca den motorstørrelsen, rundt 2009 modellene eller noe slikt. Muligens jeg husker feil.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Fant igjen en av trådene med mer faktaopplysninger her. 

 

Jeg sier ikke at det er problemet med din. Bare tenkte at det kanskje kunne være aktuell informasjon.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Prøv å eliminere. Jobb systematisk fremover. 

Ta av undervannshuset og sett vanntrykk direkte opp i vannrøret med en vannslange.

Da finner du ut om feilen ligger oppe eller nede, uten å kjøre en motor uten kjøling.

Så tar du det videre derfra.

 

Slangen til kontrollstrålen kan være tett, men det var vel det første du sjekket.

Redigert av Karl Norge (see edit history)
Link to post
Share on other sites

@Remy Martin, var det jeg som leste feil første gangen, eller har du endret tittelen til første innlegg? Jeg mener at det stod Suzuki, men ser nå at det står Tohatsu. Hvis det opprinnelig stod Tohatsu så må du bare overse min kommentar om Suzuki. :yesnod: 

Håper du finner ut av det enkelt!

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...