Remy Martin Startet 20.April.2023 Del på Facebook Startet 20.April.2023 (redigert) Kontrollstråle virker ikke, får overhetingsalarm. Kommer bare litt damp ut. Har prøvd ferkvannskjøling med klokker. Montert ny impeller og termostat. Noen tips ? Redigert 20.April.2023 av Remy Martin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 20.April.2023 Del på Facebook Svart 20.April.2023 Er det ikke disse motorene som har en del problemer med tæring i blokka? Det er garantert noen som vet om det her inne. Har bare notert meg i margen at Suzuki hadde en del problemer med ca den motorstørrelsen, rundt 2009 modellene eller noe slikt. Muligens jeg husker feil. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Grand Banks jr Svart 20.April.2023 Del på Facebook Svart 20.April.2023 Fant igjen en av trådene med mer faktaopplysninger her. Jeg sier ikke at det er problemet med din. Bare tenkte at det kanskje kunne være aktuell informasjon. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
forskern Svart 20.April.2023 Del på Facebook Svart 20.April.2023 På min Suzuki var problemet en ganske liten sprekk i pumpehuset (det av plast). Påstår ikke at det er årsak hos deg, men verdt å sjekke. Sitér dette innlegget Link to post
Karl Norge Svart 21.April.2023 Del på Facebook Svart 21.April.2023 (redigert) Prøv å eliminere. Jobb systematisk fremover. Ta av undervannshuset og sett vanntrykk direkte opp i vannrøret med en vannslange. Da finner du ut om feilen ligger oppe eller nede, uten å kjøre en motor uten kjøling. Så tar du det videre derfra. Slangen til kontrollstrålen kan være tett, men det var vel det første du sjekket. Redigert 21.April.2023 av Karl Norge (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 21.April.2023 Del på Facebook Svart 21.April.2023 @Remy Martin, var det jeg som leste feil første gangen, eller har du endret tittelen til første innlegg? Jeg mener at det stod Suzuki, men ser nå at det står Tohatsu. Hvis det opprinnelig stod Tohatsu så må du bare overse min kommentar om Suzuki. Håper du finner ut av det enkelt! Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
tkb Svart 21.April.2023 Del på Facebook Svart 21.April.2023 Kjør motor i stamp med vann over impeller. Noen ganger klarer ikke klokkene jobben Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.