sap_2000 Svart 5 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5 timer siden Fikk forespørsel om en tur litt utenom det vanlige, så blir 17. Mai feiring på sjøen i sør Troms og Nordland i år . Båter har jo flagg, så det er innafor. Båten er for meg, som er mest vandt med Sargo litt uvanlig også. Targa 46 med IPS 800 Som skal fra Harstad til Bergenstraktene. Blir artig å få prøvd konkurrenten til S45 på en skikkelig tur Hadde egentlig tenkt avreise Søndag eller Mandag, men været som ikke har vært alt for bra i nord i det siste så lovende ut, så reiser opp opp i morgen kveld og satser på avgang Harstad halvtidlig 17. Mai Bortsett fra en tur fra Henningsvær i Lofoten til Oslo for et par år siden har jeg ikke vært nord for Rørvik, så synes jo det er litt artig. Planen er å gå Tjeldsund og ut Ramsund da sistnevnte ser så flott ut på satellittfoto. Ellers har jeg snekret en indre rute rute via Bogen og Helnessund, men om føret blir så bra som jeg håper i vestfjorden så blir det muligens å holde mer utaskjærs ned til Bodø. Skal jo langt og alttid bekymret for at været skal bli dårligere for resten av turen, men har jo lyst til å se litt på veien også og ikke bare haste forbi alle de fine severdighetene. Tar gjerne imot tips på steder og gunstige steder å tanke på veien. Må tanke i Harstad og har sett meg ut Grønnøy eller Vågaholmen som neste pitstop som jeg har hørt er bra og gunstige steder å tanke. Båten har 2 x 900 l tanker og oppgitt forbruk på rundt 5 l/nm, så forholdsvis god rekkevidde på 300 nm med 20% reserve igjen. Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn