Jump to content

SAP’s leveringsturer langs kysten


sap_2000

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle starte en tråd som kan fylles opp etterhvert for de som vil følge med.  
 

De siste årene har jeg vært heldig og fått oppleve mange fine turer langsmed kysten fra Rørvik i nord, Stockholm i øst og Amsterdam i sør.  Flest turer har det blitt mellom øst og Vestlandet samt Nordvestlandet.  Oftest alene, men det har også blitt noen fine turer sammen med min gode venn og favorittsørlending @Bjørn Løvjomås 🙂 både i samme båt eller hver vår.     
 

For min del er det oftest nye eller nyere styrehusbåter det går i hvor man i mindre grad trenger å bekymre seg over gammelt teknisk, møkkete tanker og kjempe mot problemer underveis    

 Styrehusbåter, slik som Sargo som jeg kjører mest er veldig egnet for slike turer som dette.  Alene, ofte langt og utenfor høysesong er det trygt og godt med sidedør og gangvei rundt båten.  
 

Denne gangen er det en par-tre år gammel Sargo 33 med 2 x D6 330 som skal fra Trondheimstraktene til Oslo-området.  Muligens blir turen delt i to og båten blir lagt igjen i Bergen og plukket opp igjen neste uke når jeg kommer dit med en annen båt.  Vi får se.  

 

Kan følges på MarineTraffic som  SAP.  Starter fra Stadsbygd i ettermiddag forhåpentlig om bare flyet kommer snart 🙂
 


Som sagt planen er å oppdatere denne tråden med forskjellige turer istedenfor å lage nye.  For de som liker å lese gamle hentetråder, er noen av de her…


bl.a denne som inneholder endel forskjellige turer 

 

 

 

 

 

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Dette tror jeg blir en interessant tråd. 
 

Været i Trondheim er nå lett snøfall og null grader, men svært rolig vind. Tror du kan være glad det ikke er en kalsjebåt du skal transportere 🙂

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Samme vær som her da.  
 

Har fulgt med på været de, og vindmessig har det vært heftig siste par dagene. Nå ser det heldigvis ut til å roes seg godt ned fra i ettermiddag.   Forventer gammalsjø over Hustadvika i kveld men det er mange ganger bedre enn krapp sjø  🙂

 

ja, temp er ikke noen utfordring i lukket båt.  De aller fleste har både defroster og webastovarmer så rikelig med Kw å pøse på med ☺️ 

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, Thomas_h said:

 

Hvor legger du båten i Bergen da? Jeg skal passe på den jeg. 🤣

 

Det er båtmesse ved Marineholmen 7 mai, og ser de skal stille ut noen Sargoer. Skal denne dit?

 


usikker.  Er ikke klarlagt om det blir å legge igjen eller ikke, men det er  sannsynlig da jeg er litt sent ute.  10cm snø på Gardermoen lagde nesten 2 timers forsinkelse så jeg rakk ikke planlagt transport ut til Stadsbygd.   

Nei, denne skal ikke på messe.  Tipper de stiller ut en 28 samt en 31 eller 36.   Båten jeg skal kjøre dit neste uke er en Westline 365 SC som skal på messa.


 

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Jeg vet ikke om det er fyllemulighet på Statsbygd, men det vet kanskje @Martine29f 

 

Neste alternativ er innenfor moloen på Brekstad. Er mange år siden jeg fylte der så jeg kjenner ikke prisleiet. Neste deretter er Kongensvoll på fastlandssiden av Leia, ikke veldig stor avstikker. Her pleier jeg fylle, EN590 og brukbart konkurransedyktig på pris. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Brigg said:

Kongensvoll på fastlandssiden av Leia, ikke veldig stor avstikker. Her pleier jeg fylle, EN590 og brukbart konkurransedyktig på pris. 


takker 🙂 Til en forandring var det 3/4 tank så kommer meg et stykke.  Skal sjekke ut Kongensvoll.  Kr Sund har ligget høyt på tidligere turer 
 

 

1 hour ago, lang-sommerferie said:

Fæl jobb, kjøre nye, fine og trøbbel frie båter opp og ned langs kystlinja vår :) 


Huff ja.  Nå sludder og pissregner det om hverandre her.  Har akkurat satt ned webastien et par hakk.  30 grader ble for varmt for meg 😎

 

1 hour ago, Martine29f said:

 

Det er ingen pumpestasjon på Stadsbygd. Sjursvika har manuell fylling og i Hasselvika, ved siden av hurtigbåtkaia er det automat. Neste blir Brekstad

 


takker.  Var endel fuel på båten så skal komme meg avgårde snart. Bare trykke litt på plotter or VP paneler først.  
 

båten ble hentet på stadsbygd båtsenter som har tatt en service på motorer og drev osv.  flinke og hyggelige folk som uten p mulle kjørte til hurtigbåtkaia i Vannvikan å hente meg da jeg ikke rakk vanlig buss og ferge ut hit 🙂 

 

Avgang Stadsbygd innen en halvtime.  AIS skal være synlig nå. SAP.  
 

IMG_0639.jpeg

IMG_0640.jpeg

IMG_0643.jpeg

IMG_0644.jpeg

IMG_0646.jpeg

IMG_0648.jpeg

IMG_0634.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Takk for det 🙂 

flat fjord for en gangs skyld og godt motorisert båt so marsjer uanstrengt på 32/34 kn på 3100 rpm (maks 3550) så da er det bare å gli avgårde.  Rundet nettop Agdenes nå.  Fortsatt ganske flatt og fint.  Varer nok et stykke ut leia tenker jeg.
 

 

IMG_0659.jpeg

IMG_0655.jpeg

IMG_0658.jpeg

IMG_0652.jpeg

IMG_0649.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, Arne Henriksen said:

Greit med marsfart på +30 når man skal Trondheimsleia på langs. Gudbedre det er langt og kjedelig i 6 knop...:wink:

Yess 🙂 selv i 20 kn er det strekket langdrygt :giggle:
 

Og da var vi passert Ringholmen og Kristiansund. Tok ca 2,5 time fra Stadsbygd.    Hurtigruta Nordkapp ligger til Kai her nå.  
 

kjente litt sjø over fjorden så tenker litt på å ta innsiden av Averøya til Atlanterhavsveien eller gå ut rundt Stavneset og så via Sveggsundet og Ellingsvågen.  
 

 

IMG_0670.jpeg

IMG_0673.jpeg

IMG_0675.jpeg

IMG_0676.jpeg

IMG_0678.jpeg

IMG_0679.jpeg

IMG_0677.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Flott tur.!!

Hvor er målet for dagen? 

 

 

lang-sommerferie skrev for 4 timer siden:

Fæl jobb, kjøre nye, fine og trøbbel frie båter opp og ned langs kystlinja vår :) 

Ja, helt forferdelig. :headbang::giggle:

jeg spurte hvor jeg skulle søke på jobben, men har enda ikke fått svar. 

 

Link to post
Share on other sites

Ligger og tanker i Ålesund. 13,69,- som er billigste jeg har sett på en god stund.  Benytter sjansen til å spyle båt for salt.   
 

gikk ut etter Kr Sund og droppet sveggen og rett mot Hustadvika.  Etterhvert ble det litt rotete blanding av tungsjø og småkvaps, så valgte å gå inn Stolpeleia mot but for å få litt mer ro.  Helt kurant lei å gå.  Godt merket.  
 

så bar det videre strake veken forbi lepsøyrevet og inn til Ålesund.  
 

funderer på å gå litt videre mens det er lyst.  Godt med bokførte mil som man slipper i morgen.   Tipper jeg ender i Fosnavåg.  
 

 

nå er tanken full 🙂

IMG_0682.jpeg

IMG_0684.jpeg

IMG_0686.jpeg

IMG_0694.jpeg

IMG_0692.jpeg

IMG_0697.jpeg

IMG_0698.jpeg

IMG_0703.jpeg

IMG_0705.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Genialt med radar som jeg ser du bruker. Første gang siden 2006 jeg brukte det var da vi hentet seilbåten i august ifjor og det ble mørkt på turen fra Kristiansand til Risør. Andre gang var nå på lørdag da vi flyttet båten fra vinteropplag til hjemmehavn på Tjøme i strålende vær.

 

Det føles betryggende å ha på radar. Den plukker opp alt av båter, staker og til og med noen av (fiskeredskap)bøyene som lå i vannet (var ganske flatt vann).

 

God tur videre

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

lang-sommerferie skrev for 9 timer siden:

Fæl jobb, kjøre nye, fine og trøbbel frie båter opp og ned langs kystlinja vår :) 

Det må rett og slett føles litt «tomt» å føre en feilfri båt på sånne strekk. Det må jo bli noen følelser som mangler da, vil jeg tro:rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...