-morten- Svart igår klokken 06:18 Link til dette innlegget Svart igår klokken 06:18 Utrolig flott båt! hvilke maskiner er det? ang. spyling av vinduer, så har jeg funnet ut at rain-X funker like så bra. Har separat spylesystem på min og totrins knapp, men skjelden jeg bruker det. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
LALUNA II Svart igår klokken 08:24 Link til dette innlegget Svart igår klokken 08:24 Se det der var du i farten igjen ser du er en tur innom Hidra tror du er heldig med været litt motsjø men godt innafor med den båten God tur videre Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart igår klokken 12:21 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 12:21 Okkaby skrev for 14 timer siden: Hvis dere blir overnatta i Egersund, så får dere nyte en kalde Grønne Tuborg på lekteren. De importere de sjøl fra Danmark. Det blir nok en eller flere Grønne tuborg på kompisen hvertfall. nå sitter vi på Mamarosa og vente på en kebab og plankebiff. var merkverdig stille både rundt Lindesnes og Lista. Men fra der begynte det å bli humpete selv om vannet var blankt. Etter tanking på Hidra begynte det å blåse litt og humlene økte gradvis. Nærmere Egersund fik vinden opp med hvite topper. Viste den skulle øke ytterligere men hadde lyst til å prøve forbi eigerøy fyr. endte ned i 13 kn og mer sjø eyter fyret. når prognosene sier at det skulle opp i 14-16 innen vi hadde vært på revet og øke ytterligere så var valget lett. drife rundt Eigerøya og inn fra nord. I morgen blir det enda mer vind så blir nok her til minimum i morgen kveld eller mest sannsynlig onsdag grytidlig. bare å komme innom @Okkaby Nå kom Maten på bordet her 😋 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Okkaby Svart igår klokken 13:06 Link til dette innlegget Svart igår klokken 13:06 Ser du ligger på rette plassen i byen ja. Jeg har jo første plassen rett frem for Luna (skøyta) Men Baljen ligger fortøyd i Kerteminde å venter på meg, så tomt der nå. Reiste til Tananger for noen dagers jobb i morges, så desverre ikke hjemme før dere har reist igjen. 3 uker fri fra lunsj på fredag, så da blir det sen sommer i DK. Men ser vinden har tatt seg opp her oppe også. Ellers er jo det stykket fra fyret til en har passert Sirevåg en jævla plass med litt vind/sjø. Vaskemaskinen som jeg kaller det. Sjø fra 3 sider samtidig. Kan være helt for jævlig. PS: Plankebiffen er helt ok hos Mamarosa ja:-) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart igår klokken 14:05 Link til dette innlegget Svart igår klokken 14:05 Flotte bilder! Og med de prognosene er det greit å ta en pause! Lurer på om jeg hadde tålt turen?😂😂😂🙄🙄 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Okkaby Svart igår klokken 14:29 Link til dette innlegget Svart igår klokken 14:29 Chilli Solbris skrev 22 minutter siden: Flotte bilder! Og med de prognosene er det greit å ta en pause! Lurer på om jeg hadde tålt turen?😂😂😂🙄🙄 Litt bølger er da ikke noe problem. Tenk på.os som bor fast i dette området 🤣😂 Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 22 timer siden Link til dette innlegget Svart 22 timer siden Okkaby skrev for 2 timer siden: Litt bølger er da ikke noe problem. Tenk på.os som bor fast i dette området 🤣😂 He he, jeg er vokst opp i Bergen med utsikt over Sotra….😄 Men det forhindrer ikke et lite snev av sjøsyke hos undertegnede. Noe @sap_2000 kjenner litt til!😂 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Okkaby Svart 22 timer siden Link til dette innlegget Svart 22 timer siden Chilli Solbris skrev 11 minutter siden: He he, jeg er vokst opp i Bergen med utsikt over Sotra….😄 Menndetcfprhi drer ikke et lite snev av sjøsyke hos undertegnede. Noe @sap_2000 kjenner litt til!😂 Sjøsyke ble jeg kvitt i ungdommen på fiskebåt når det var en uke på sjøen i strekk 😂 Men ja jæren i dårlig vær er lite moro om en sliter med sjøsyke. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 18 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18 timer siden Problemet som ofte er her, slik som i dag er ikke bølgehøyde i seg selv, men krappheten, og at de kommer i mot. Å gå andre veien hadde vært «walk in the park» i dag. vi hadde nok greid oss opp rundt Jærens rev i dag, men jeg vil ikke utsette båten for det. Kombinasjon mye vind og sprut gjør at vann finner veien inn her og der, bølgeslag rett i skrigvinduer gir ofte litt pipling nedover skrogtrekk og tepper på innsiden. så har man takplater som kan ramle ned og øvrig inventar og løsøre som får ristet på seg. selv denne båten med høye dollbord og baug vil få vann over baugen om man drar av for langt ned i fart. Vi endte ned i 12-13 kn der vi ga oss vel vitende om økende vind og bølger de neste timene opp mot Jærens rev. så det var enkelt valg egentlig. Så mye brenner det ikke på dass at jeg vil risikere å forringe en båt og enda mindre en båt som ikke er min. . Chilli Solbris skrev for 6 timer siden: Lurer på om jeg hadde tålt turen?😂😂😂🙄🙄 ja det tror jeg ikke hadde vært noe problem. Rett i nesa og lite gynging. Man får mer vondt på båtens veiene som blir høytrykksspylt og ristet om det blir mer sjø enn vi hadde. Chilli Solbris skrev for 4 timer siden: Men det forhindrer ikke et lite snev av sjøsyke hos undertegnede. Noe @sap_2000 kjenner litt til!😂 hehe det var artig for oss andre som lo så vi grein, men jeg har vært sjøsyk selv og vet hvor drit er. blir heldigvis ikke sjøsyk når jeg kjører og har kommandoen selv, men som passiv passasjer skal jeg være forsiktig. været og ruteplanen har blitt omtrent som forventet. de kommer en liten stille periode fra sent i krigen kveld til onsdag morgen så vi må utnytte. Ellers hadde vi blitt i Egersund lengre enn jeg har tid til. tipper det blir at vi går avgårde onsdag morgen så fort det blir gløtt av lys slik det ser ut nå. Er nok en del sjø igjen men den blir fort mer rund i kantene bare vinden gir seg. Okkaby skrev for 7 timer siden: Ser du ligger på rette plassen i byen ja. Jeg har jo første plassen rett frem for Luna (skøyta) Men Baljen ligger fortøyd i Kerteminde å venter på meg, så tomt der nå. tilhører gjestehavna denne plassen også visstnok. Kom hvertfall en kar fra seilforeningen som drifter gjestehavna med en kortterminal her i sted. men jeg liker denne plassen. Lunt pg slipper å bakke inn i en bred bås med korte utliggere med stor båt lettere med longside. ellers har vi vasket og ryddet litt i båten og stekt litt kylling og karbonade til middag i dag. må få brukt opp litt av maten vi hadde med. vi er begge like livredde for å gå tom for noe så resultatet var at jeg hadde med meg nok til å fylle det meste av kjøleskapet i byssa. Så kommer «prepper» nummer to om bord med en tilsvarende mengde mat, snacks, drikke og søtsaker. Så han har fylt opp kjøleskapet oppe i salongen. Så vi lider ingen nød her Jeg begynner å skjønne mer og mer hvorfor V52 er blir en veldig populær modell. Også som brukt. den er pen, fine kabiner og den har veldig mye boltreplass. Stor salong ute, under kalesje som regel, stor salong inne samt fin bysse nede og en stor salong der også. Vil man ha 3 kabiner, så forsvinner salongen nede. De fleste er 2 kabinere tror jeg. mororrommet er stort og har ståhøyde. Kan gå mellom motorene. motorene sitter under akterkockpit på av-gir og strake aksler. Ikke føles den baktung heller så her har princess fått det til. godt med TVer her. I salong oppe på heis, en 65 tommer i midtkabin samt en grei størrelse i fremkabin også. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Okkaby Svart 18 timer siden Link til dette innlegget Svart 18 timer siden Er vel ikke direkte gjestehavn, men den brukes av større båter. Tidligere lå skjærgårdstjenesten på den plassen, men de har fått seg båthus på Eigerøy nå. Tidligere var det ikke skikkelig landstrøm der, men kom i fjor eller forfjor, husker ikke helt lengre. En annen fordel er du får spylt motor med ferskvann der grunnet elva. Og ja du ligger rolig og fint der. Var bedre når de hadde enkle båser, men prisen ble litt høgere enn først planlagt når de skulle oppgradere gjestebrygga, så da ble det dobbelt båser. er jo et dele prosjekt mellom kommunen å seilklubben. Neste år kan du hente nybakt på Kanelsnuren i nybygget de holder på med på siden av brygga. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 18 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18 timer siden Jeg har lekt meg litt med et nytt 360 kamera fra DJI. I går kveld satt jeg og øvde meg på å klippe sammen og velge perspektiver fra litt opptak på veien ned Sørlandet i går. skal bruke dette i noen andre sammenhenger fremover, men egner seg fint til båt også da man greier seg med ett kamera, men kan velge perspektiver i etterkant som om man hadde en som filmet for seg. Dette var første forsøk gjort i går kveld mens jeg holdt på å sovne på Sofaen. Ser nå at visse sekvenser skulle vært kortere. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 17 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17 timer siden -morten- skrev for 14 timer siden: Utrolig flott båt! hvilke maskiner er det? ang. spyling av vinduer, så har jeg funnet ut at rain-X funker like så bra ja Rain-x er gull. Brukte det på egen båt, men er jo aldri det på andre båter jeg kjører. Er glad bare det er gummi igjen på viskerbladet. Her var viskere i orden, men som regel er elendige mange år gamle viskere på mange båter. Folk gidder ikke bytte de før det går på stålet. sitter D11 670 på V-Gir med aksler. Ble også levert med CAT C12 715 men de fleste her i Norge er VP. LALUNA II skrev for 12 timer siden: Se det der var du i farten igjen ser du er en tur innom Hidra tror du er heldig med været litt motsjø men godt innafor med den båten Hidra må jeg innom. Koselig sted jeg liker å kjøre innom. De båtene med god rekkevidde rekker hit fra Oslo. Ca 218 mil. Mange båter greier ikke mer enn 160-180 om man skal ha litt reserver. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 11 timer siden Link til dette innlegget Svart 11 timer siden Virkelig en flott video! Ikke for lang! Dji 360 må sjekkes ut skjønner jeg. Virker ikke som om den båten gir så mye sjø. Nyt by dagen i Egersund!☺️ Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
NC9 Svart 5 timer siden Link til dette innlegget Svart 5 timer siden Kul video, praktisk kamera Styrer du kamera fra mobilen? Hvor mye diesel bruke båten pr Nm? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.