Jump to content

Tettings ring ved pakkboksen

Wintonsen

Recommended Posts

Hei og takk for svar ;-)

Ja det er kanskje det den heter, har bytta lager og tenkte det var greit og sette inn en ny. Var litt slitt i den andre enden som ikke vises på bilde. Så lurer på hvor jeg får tak i ny ;-)

Komodo skrev for 22 timer siden:

Er den ødelagt? Dette er vel ikke en tetningsring, men en trustering. 

Jeg tror det er en distansering. Sånne ligger mellom lagene med flettepakning for å kunne injisere smøre/kjølevann eller sperrevann avhengig av type pakkboks. Spiller liten rolle om den ser litt sliten ut. Men den må ligge på riktig plass i forhold til der smørevannet kommer inn.

Egentlig ser jeg ikke helt vitsen med en sånn i en akseltetning på båt.

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Hei Dere :-)

Takker veldig for innspill på åssen ring det er :-) Men det jeg er ute etter er ....... hvor får man evt. tak i en ny slik ring

da jeg har bytta nye cutlesslager og hadde vært greit og hatt en ny ring også :-) Kan bruke den gamle men som vent greit og ha alt nytt tenkte jeg. Har googla på nett men finner ikke den typen der noen plass, ser at på nyere Princess båter ser jeg at de har samme pakkboks som meg (415) men like vell finner jeg ikke ut av det. Har ikke snakket med Princess, føler dere på nett er et hakk vassere her :-) 

Wintonsen skrev 24 minutter siden:

Har googla på nett men finner ikke den typen der noen plass,

Da må du gå til et maskinverksted å få dem til å dreie en slik ring til deg. Bør være en smal sak, men muligens viktig å få den i riktig materiale. Litt usikker på hva den bli utsatt for, men det er ikke alle termoplaster som er like gode på slitasje. Nylon (PA), PET og teflon (PTFE) kan være alternativer.

Lagt til:

Men vær obs på at det ikke er alle maskinverksteder som har kompetanse til å vurdere hvilken plast du skal ha. Noen verksteder har et greit lager av ulike plaster på bolt (runde emner), ellers får du dette hos Finn Løken AS i Ås for en hyggelig pris. 

Redigert av Komodo (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...