Sjølsøkk Svart 8.August.2024 Link til dette innlegget Svart 8.August.2024 Hei, blåser liv i denne. Legger ved bilde av minuspol fra ene batteri i båten. Bytter batteri klemme nå, men skulle visst hva dette er og om det kommer tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 8.August.2024 Link til dette innlegget Svart 8.August.2024 Godt eksempel på krypstrømmer og fuktighet der batteriet er plassert. Det er elektrolytisk indusert galvanisk tæring. Sitér dette innlegget Link to post
Sjølsøkk Svart 8.August.2024 Link til dette innlegget Svart 8.August.2024 Ok, byttet ut batteriklemmer, så får man se om man får batteriet i en batteriboks når jeg tar den opp til høsten. Hadde ikke slikt på det andre batteriet som er koblet på samme sløyfa, men står en annen plass i båten som kanskje har et litt tørrere miljø enn der dette batteriet står. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 8.August.2024 Link til dette innlegget Svart 8.August.2024 Bruk polfett. Sitér dette innlegget Link to post
Sjølsøkk Svart 9.August.2024 Link til dette innlegget Svart 9.August.2024 Takk for nyttig tips @Hulda, kunnskapsrik som få om dette. 💪 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.August.2024 Link til dette innlegget Svart 9.August.2024 Ikke vanskelig: Fjernes vann og oksygen, null reaksjon. Sitér dette innlegget Link to post
b0rls Svart 16.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2024 Jeg har lukket litt øynene rundt dette og hatt på litt sauefett der det var utfordring. Nå etter sist slipping ser det ut som det har forsvunnet helt, noe jeg synes er litt rart. Jeg har fjernet mye sink da jeg fikk tilbakemelding om at jeg hadde alt for mye, spesielt på aksling og på flapsene (erstattet med mindre anoder på flapser.) Utenom dette kan jeg ikke forstå hva som skal ha gjort at det plutselig skal forsvinne. Jeg skiftet startbatterier da det ene røk, men batteripolene osv så helt fine ut så kan vel umulig ha noe å si? Mulig jeg aldri finner ut hva det var Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.August.2024 Link til dette innlegget Svart 16.August.2024 Sauefett er vel noe organisk skitt. Jeg bruker gul Vaselin. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.