Jump to content

VP D3, starter kun uten mprop. Dieseltrykk problem, ny høytrykkspumpe, Rail sensor, mprop


SondreT

Recommended Posts

Hei, har en D3 jeg ikke blir helt klok på. Den starter og går kun når jeg tar ut m-propen (magnetventilen på høytrykkspumpa). Dieselslanger frem til høytrykkspumpa er luftet og sjekket med klar slange for luftbobler. Den kan startes på startgass og gå på tomgang, men dør ut så fort man prøver å belaste motoren.
 

Motoren var ute i vinter og har fått alt av sensorer nytt, nye strømkabler, starter, dynamo. Det var feil i den gamle ecuen, så ny ecu. Startet den kort i benk og alt virket greit. 
 

feilsøkt ledningene til mprop ventilen, helt til ecu uten å finne noe rart(med mindre den kun operer på 12 volt). Samme volt på ecu som i koblingen til kontakten. Er rundt 9 volt med tenning på uten mprop koblet i, og 5v når mpropen kobles i. Testet på 2 forskjellige mproper.

kjøpte forresten en brukt dieselpumpe med mprop, når jeg først trodde det var den som var gåen.

 

Det er heller ingen feilkode. Neste jeg tenkte å sjekke var dyser, men syntes det var rart den går uten mpropen koblet i.

 

noen som har innspill her?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...