Jump to content

Evinrude Elan 25 hk, ujevn gange


Bardsolb

Recommended Posts

Hei

Har en 1997 Evinrude Elan 25 hk som har en feil jeg ikke finner ut av. Den starter lett og øker turtall opp til ca 50 prosent. Etter 10-15 sekunder detter turtallet og den begynner å gå ujevnt. Settes den ned på tomgang litt gjentar det samme seg. Men så det merkeligste, tar jeg av plugg ledinger er det ingen endring, den går likt om jeg fjerner 1 plugg ledning, samme hvilken og nesten likt om jeg fjerner to tilfeldige. Kan derfor virke som den går på maks 2 cylindre men tilfeldig hvilke 2. Motor er 3 cylindret.

 

Redigert av Bardsolb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

hadde en sånn, 96 eller 97 mod, bare 35hk, den kuttet på 1 sylinder når den ble varm.   Feilsøking slik du beskriver ga forvirrende resultater her også

 

Mye feilsøking på lokalt verksted uten resultat , men det viste seg til slutt å være noen optiske sensorer (type crank position sensor) under svinghjulet som lagde helvete.

 

Kompakt motor med fin gange, når den gikk på alle :giggle:

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...