Bardsolb Startet 7.Mai.2023 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2023 (redigert) Hei Har en 1997 Evinrude Elan 25 hk som har en feil jeg ikke finner ut av. Den starter lett og øker turtall opp til ca 50 prosent. Etter 10-15 sekunder detter turtallet og den begynner å gå ujevnt. Settes den ned på tomgang litt gjentar det samme seg. Men så det merkeligste, tar jeg av plugg ledinger er det ingen endring, den går likt om jeg fjerner 1 plugg ledning, samme hvilken og nesten likt om jeg fjerner to tilfeldige. Kan derfor virke som den går på maks 2 cylindre men tilfeldig hvilke 2. Motor er 3 cylindret. Redigert 7.Mai.2023 av Bardsolb (see edit history) Link to post
Karl Norge Svart 7.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2023 Begynn med fundamentet, mål komp. Fortsett videre med tenning og timing. Videre med fuel a-å. Link to post
ivar Svart 7.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2023 hadde en sånn, 96 eller 97 mod, bare 35hk, den kuttet på 1 sylinder når den ble varm. Feilsøking slik du beskriver ga forvirrende resultater her også Mye feilsøking på lokalt verksted uten resultat , men det viste seg til slutt å være noen optiske sensorer (type crank position sensor) under svinghjulet som lagde helvete. Kompakt motor med fin gange, når den gikk på alle Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Bardsolb Svart 14.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2023 Fant feilen til slutt. Var kortsluttning i kontakten på kabelen som har gått til føler i oljetanken. Tanken er fjernet tidligere men kabelen lå igjen. Fjernet kabelen å nå går den som en klokke Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn