omorv Startet 7.Mai.2023 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2023 Har en Engbo ankervinsj (Type 32) og kjøpte en brukt Engbo RC-01 fjernkontroll for å bruke med denne. Hadde tidligere den firkantede blå fjernkontrollen med tre knapper som ikke har fungert i mitt eie. Kjøpte også en brukt RCU og klarer ikke å koble/parre disse. Prosedyren for å koble denne sier at for fjernkontroller med serienr. lavere enn 8600 må egen prosedyre følges: Fjernkonkontrollen jeg kjøpte har serienr. 8206 og jeg klarer ikke å koble/parre denne med prosedyren jeg finner på nett. Er det tilfeldigvis noen her som har prosedyren for dette? Kan legge til at vinsjen fungerer som den skal fra betjeningspanelet ved styreposisjonen. Legger ved et bilde av fjernkontrollen og RCU: Sitér dette innlegget Link to post
Sollux Svart 29.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2024 Hei, Fant du ut av dette? Jeg sitter nå med et lignende problem, ser ikke ut som den klarer å kvittere kodingen. Jeg får satt fjernkontrollen i kodemodus, holder inne knappene under strømsetting av kontroller. Men når jeg da trykker på kontrollsettet for å koble de sammen virker det ikke som det skjer. (Fjernkontrollen skal da pipe og slå seg av) Prøvd alt mulig, enten så funder det ikke eller så er det noe jeg ikke forstår. Sitér dette innlegget Link to post
omorv Svart 30.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2024 Har ikke fått fjernkontrollen min til å virke enda. Fikk tilsendt tilsvarende prosedyre som du har på IM fra et medlem her inne, men har ikke fått testet den enda. Må være to personer i båten for å slå på hovedbryter samtidig som knappene på panelet holdes inne. Har uansett kjøpt en nyere fjernkontroll som dukket opp på Finn for noen dager siden, så dersom prosedyren din fungerer på den gamle har jeg sikkert snart en fjernkontroll til salgs Sitér dette innlegget Link to post
Sollux Svart 1.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2024 On 6/30/2024 at 9:19 AM, omorv said: Har ikke fått fjernkontrollen min til å virke enda. Fikk tilsendt tilsvarende prosedyre som du har på IM fra et medlem her inne, men har ikke fått testet den enda. Må være to personer i båten for å slå på hovedbryter samtidig som knappene på panelet holdes inne. Har uansett kjøpt en nyere fjernkontroll som dukket opp på Finn for noen dager siden, så dersom prosedyren din fungerer på den gamle har jeg sikkert snart en fjernkontroll til salgs Jeg prøvde 2 timer i strekk uten å bli noe klokere, virket som det beste var å ha noen til å trykke på knappene. Men måtte gi opp, litt irriterende at man ikke kan se på kontrollboksen om den er i rett modus. Fjernkontrollen jeg prøve å kode kjøpte jeg brukt for 1-2 år siden, kan jo hende den er defekt? Gi meg gjerne en oppdatering om det er noe fremgang👍🏻👍🏻 Ønsker deg lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
oel Svart 1.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2024 omorv skrev On 30.6.2024 at 9.19: Har ikke fått fjernkontrollen min til å virke enda. Fikk tilsendt tilsvarende prosedyre som du har på IM fra et medlem her inne, men har ikke fått testet den enda. Må være to personer i båten for å slå på hovedbryter samtidig som knappene på panelet holdes inne. Har du forsøkt alternativ metode beskrevet nederst i veiledningen, da slipper du å ha en person til for å holde knappene inne. Koble sammen koblingspunkt 1. 2. og 3 på mottakerboksen med to korte ledningstumper, og skru på hovedbryter. Da skal mottaker være i modus for koding Sitér dette innlegget Link to post
omorv Svart 2.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2024 Prøvde den metoden med den gamle fjernkontrollen - uten hell. Kan selvsagt prøve igjen, men må da ned med sidepanelet, som mottageren er montert bak, noe som er en akrobatisk øvelse og krever demontering av "halve båten". Da er det enklere å få med noen til å legge inn hovedbryteren mens jeg trykker på de riktige knappene.... Sitér dette innlegget Link to post
omorv Svart 6.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2024 Da har jeg klart å kode den "nye" fjernkontrollen jeg kjøpte på Finn, ved å følge prosedyren fra Engbo. Denne fjernkontrollen har dog høyere serienr. enn 8600. Har ikke prøvd å kode den gamle enda. Sitér dette innlegget Link to post
"LISE" Svart 8.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2024 Sliter med samme problem. Fant følgende på Sleipner sine sider under spørsmål og svar: Jeg har en svart Engbo fjernkontroll merket RC-01 som ikke lenger vil kjøre vinsjen. Alle lys og knapper på fjernkontrollen ser ut til å være i orden men vinsjen kjører ikke. Vinsjen fungerer som den skal når jeg kjører den på panelet. Hva er feil? Dette er en kjent svakhet. Fjernkontrollen har sluttet å sende ut signaler. Dette er en utgått vare som ikke selges lenger. Erstatningsvaren du kan kjøpe er Side-power fjernkontroll sett med varenummer RC-22E. Sitér dette innlegget Guttedrømmen - Sandvik 945. Prosjekttråd åpen for innspill! Guttedrømmen – Shetland 2018 – Sandvik 945 Link to post
omorv Svart 8.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2024 Dette minner litt om svaret jeg fikk fra Sleipner når jeg var i kontakt med dem i fjor sommer: Vi har dessverre ikke de prosedyrene. Det vi kan hjelpe med i dette tilfellet er nytt fjernkontrollsett som jeg vedlegger manual på. Du må kjøpe hele fjernkontrollsettet (RC-21E) da frekvenser og koding er forandret siden Engbo leverte dette. Var med andre ord ikke mye hjelp å få derfra Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 8.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2024 Mulig tips prøv Vestfold Vinsj & Thruster Jan Johansen - 95150993 jobbet hos Engbo Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
JRK Svart 8.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2024 Liten advarsel. Hadde samme problemtet. Prøvde gjentatte ganger å programere, fikk heller ikke noen kvittering. Senere når jeg skulle anvende vinsjen, hadde dreieretningen på motoren endret seg. Dette medførte at jeg ikke fikk dratt inn ankeret igjen. den dro 1 meter og så koblet motoren ut, som den skal når du slipper ut ankeret. Etter litt diskusjon med Engbo, så kunne de fortelle at det er mulig å omprogramere en vinsj fra styrbord til babord montasje, men dette skulle ikke skjedd uten eksternt tilkoblet programmeringsverktøy. Men som sagt jeg klarte det under programeringen jeg prøvde. Jeg løste dette selv ved å endre tilkoblingene på ankerviklingen på selve motoren slik at dreieretningen ble snudd, så nå virker vinsjen som den skal. (Har legt til ett lite notat i permene på at om noen bytter kontrollboks i fremtiden så må man også koble tilbake ankerviklingen) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.