Jump to content

VP MD5B, hvordan skal regulatoren monteres sammen?


Beachbuggy

Recommended Posts

Gode råd kan bli dyre!

Det har seg slik at jeg har 2 VP MD5B, en står i båten, dunker og går.  Så kom jeg over et båtvrak med tilsvarende motor, måtte bare kjøpe en reservemotor, der skjønner..... Nå har jeg fikset å skrudd, pussa og lakka.  Planen er å sette den i hagen, starte opp.  Antar det blir en fin rytmeboks om det kommer noen innom med trekkspill!  Men så skulle jeg montere regulatoren i dag, tok det på husken, men nå har tvilen kommet sigende innover meg, ble det riktig? Sjekker med et par reparasjonshåndbøker jeg har, de gir ikke et entydig svar.  Legger ved et bilde, det er aluboksen.  Jeg skulle gjerne sett hvordan armen inni der skal vendes!  Rød retning eller kanskje blå? jeg TROR rød! Har noen en slik liggende demontert og kan sjekke? 

 

IMG_3354.jpeg

Redigert av Beachbuggy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fantastisk hjelp! Har faktisk 2 manualer, ingen av de gir klart svar! Ditt bilde mawilu hjelper meg noe videre 👍

 

Mawilu: står hendel på utsiden ca i riktig vinkel i forhold til "spaken" innvendig? Hvis den er urørt av deg, er jo det sannsynlig!

 

Motor er Volvo Penta, made in Norway = Marna S.  Volvo kjøpte røde motorer i Mandal, lakka de grønn og kalte de VP MD5 (A og B).  Vet ikke om MD5C også er Marna, men antakelig.  

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...