leopard Svart 2.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2023 Lars H. skrev 8 minutter siden: Her i Springet Båthavn i Kungshamn Jeg gikk en tur forbi der på tirsdag, vakkert og idyllisk sted. Anbefaler en tur bort til Fisketången hotell, sitte ved benkene og se på båt trafikken ? Link to post
Lars H. Svart 2.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2023 På denne tiden er det vel ikke så mye båttrafikk å se på. På turen ut fra broen til Smøgen og inn mot Springet igår, så vi kun en eneste båt i bevegelse! Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
leopard Svart 2.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2023 Lars H. skrev 19 minutter siden: På denne tiden er det vel ikke så mye båttrafikk å se på. På turen ut fra broen til Smøgen og inn mot Springet igår, så vi kun en eneste båt i bevegelse! I dag er det hælj ? Link to post
Lars H. Svart 5.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2023 Vi ligger fremdeles på Springet, her er det godt å være og treffe gode svenske båtvenner som stiller med egen brygge for oss. Nå er det langhelg her i Sveariket, - nasjonaldag imorgen. Planen er å gå en kort tur (6Nm) til Bohus Malmön imorgen ut på dagen for neste dag en tur videre sydover til Gullholmen. Idag har jeg vært en tur ned i motorrommet og sjekket at alt er OK med vann og olje, dro til en kvart tørn på pakkboksen. Og så har fruen mast på at sengetøyet måtte luftes. Dermed ble dynene plassert oppå teinene på bryggen. Nå burde all kroppslukt være borte og erstattet av eventuell god hummer/krabbe/fiskelukt. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chilli Solbris Svart 5.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2023 ??? Den varianten av lufting har jeg ikke vært borti før! Spent på fruens dom!??? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lars H. Svart 5.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2023 Nå har jo teinene stått på land siden i vinter, så de er nok ganske luktfrie, - klar for høsten. Og bare på denne piren der vi ligger er det godt med teiner klar for høstens hummergalskap her i Sverige. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 5.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2023 For dere som sitter hjemme og vannsmekter i vente på båtferie, kan jeg friste dere med litt flere bilder. Dette er jo ikke en gjestehavn, men hjemmehavn for mange, og så er det verksted med slipp og det hele. Her noen bilder på en liten kveldstur. Og her to bilder, ett på hver side av piren vi ligger ytterst på. For å komme ut til båten, går vi her. Utover fra der vi ligger nå i kveld Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 6.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2023 Nå er vi på Bohus Malmøn, Gullholmen imorgen, - tror jeg. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 6.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2023 Jasså, har de blåst liv i den gamle slippen på Springet? Det var en av plassene de bela gamle treskøyter med glassfiber før i tiden. En del av de båtene går fremdeles i yrkesfiske. Link to post
Lars H. Svart 6.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2023 Ikke særlig overfylt her på Bohus Malmön. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chilli Solbris Svart 6.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2023 Fine bilder som vanlig! I år blir det Sverigetur på oss også. Fra og med 9. juli..... Det skal vel prøves ut det også! Sverige i rushen! Men vi tar det som det kommer! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lars H. Svart 6.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2023 Imorgen er planen Gullholmen, vi må jo komme oss videre. Nå har vi jo kun vært ute vel 2 uker av 3 måneder planlagt(?) ferie. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 6.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2023 Chilli Solbris skrev for 3 timer siden: Sverige i rushen! Men vi tar det som det kommer! Ja, blir det noe rush? Så dyrt alt er blitt kan en jo begynne å lure. Med havneavgifter på 3 - 400 kroner pluss strøm nedover her for båter under 10m, kan en jo begynne å lure. Vi tar det som det kommer. 3 måneder sydenferie er uansett dyrere. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chilli Solbris Svart 6.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2023 Lars H. skrev 26 minutter siden: Ja, blir det noe rush? Så dyrt alt er blitt kan en jo begynne å lure. Med havneavgifter på 3 - 400 kroner pluss strøm nedover her for båter under 10m, kan en jo begynne å lure. Vi tar det som det kommer. 3 måneder sydenferie er uansett dyrere. Sydenferie er ikke aktuelt! Det er mye dyrere og alt for varmt! Vi får ligge i uthavn og på svai Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lars H. Svart 7.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2023 Som sagt, ble det en tur på litt under 2 timer i ruslefart til Gullholmen idag. Det ble en nydelig tur i 20gr., sol fra en skyfri himmel og havblikk. Her blir vi nok liggende noen dager før vi tusler oss videre sydover. Vi så vel kun en håndfull andre båter på turen. Vi fikk kremplassen der vi har ligget flere ganger før. Havneverten var raskt på plass og tok tampen. Det negative var en større norsk båt som vi kom inn sammen med som hadde tenkt seg "vår" plass. Han brølte og skrek, men fikk klar beskjed fra havneverten om å "holde kjeft". Etter hvert fikk han også en fin kailangs plass, mer beregnet for større båter. Her er havneavgiften (med strøm) SEK280 for opp til 13 meter digre båter. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 7.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2023 Det er mange typer båter, dette så da veldig trivelig ut i godværet? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 7.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2023 Og jeg som trude det var trygt og godt å ferdes på de bilfrie veiene her på Gullholmen! Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chilli Solbris Svart 7.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2023 ???? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pequod Svart 8.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2023 Lars H. skrev On 6.6.2023 at 18.50: Ja, blir det noe rush? Så dyrt alt er blitt kan en jo begynne å lure. Med havneavgifter på 3 - 400 kroner pluss strøm nedover her for båter under 10m, kan en jo begynne å lure. Vi tar det som det kommer. 3 måneder sydenferie er uansett dyrere. Ja, du sier noe. Jeg har jo egentlig tenkt meg til Sverige til uka, men jeg ser jo at jeg da kommer til å dra når hovedsesongen er der, og det er jeg egentlig ikke så lysten på. Jeg hadde uansett tenkt å prøve meg på noen uthavner, men nå er jeg litt i tvil. Når jeg starter hovedferien i august kommer jeg til å ha selskap noen dager av døtrene mine og mora deres. Da blir det Koster/Strömstad og Fjällbacka før jeg setter dem av enten i Sverige eller i Stavern og deretter fortsetter sørover på vestsiden av fjorden. Vi får se hva det blir til, følger nøye med på rapportene dine! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 8.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2023 Her på Gullholmen er det ikke så mye som skjer, men vi koser oss i godværet, jeg med et lite glass rødt. Fergen som går mellom her, Käringön og fastlandet kommer og går, imponerende hvordan den vrir seg på plass inne i havnen. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
BårdK Svart 8.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2023 Lars H. skrev for 22 timer siden: Og jeg som trude det var trygt og godt å ferdes på de bilfrie veiene her på Gullholmen! Link to post
Lars H. Svart 8.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2023 Dette er det skiltet jeg liker best, tatt på Åstol for noen år siden. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 8.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2023 Pequod skrev for 18 timer siden: Ja, du sier noe. Jeg har jo egentlig tenkt meg til Sverige til uka, men jeg ser jo at jeg da kommer til å dra når hovedsesongen er der, og det er jeg egentlig ikke så lysten på. Nå er det tydelig at det ennå ikke er hovedsesong, se bilder. Men det er jo ikke feil med litt båter og folk? Vi regner med å oppholde oss litt lenger sydover, nord og syd området ved Göteborg i fellesferien. Da skal alle Göteborgerne til Koster, og det er litt for langt syd for nordmenn. Man må bare være klar over lokal helgeutfart. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MYVIVERA Svart 8.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2023 Herlig å lese og se på bildene du tar. Faktisk veldig misunnelig her jeg sitter hjemme som en landkrabbe ☕️? Link to post
Pequod Svart 9.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2023 Lars H. skrev for 18 timer siden: Nå er det tydelig at det ennå ikke er hovedsesong, se bilder. Men det er jo ikke feil med litt båter og folk? Vi regner med å oppholde oss litt lenger sydover, nord og syd området ved Göteborg i fellesferien. Da skal alle Göteborgerne til Koster, og det er litt for langt syd for nordmenn. Man må bare være klar over lokal helgeutfart. Nei, jeg ser jo den, det var mer returen jeg tenkte på, har bare to uker å ta av denne gangen. Men får prøve å utnytte tiden jeg har! Og har tenkt å unngå de mest typiske norske favorittene... Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn